29 Eylül 2022 Perşembe

Karıncalarında yaşamaya hakkı vardır ama benim evimde değil !

 Şu an saat 20.00  evde kimse yok. Tek başımayken çay koymak   için girdiğim mutfakta bir saldırıya uğradım. Hayatımın hiç bir köşesinde bu kadar karıncayı bir arada gördüğümü hatırlamıyorum. Hani küçükken yuvalarına ekmek taşıyan karıncalara yardım olsun diye evden getirdiğimiz ekmekleri yuva deliklerinin içine doğru ufalardık ya orada ki karıncalardan daha çok karınca gördüm bugün. Bu bir istila ! Sanırım evimden taşınmam lazım çünkü beni istemiyorlar. İşin ilginç tarafı çadırlarını nereye kurduklarını bilmediklerim bu karıncalar gündüzleri evde yoklar. Onlarda sabah 9 akşam 5 mesai saati çalışıyorlar sanırım. 1 tanesini bile gündüzleri görmediğim o karıncalar geceleri kumpas kurar gibi her yere ( yattığım oda hariç) saldırıp bir anda yok oluyorlar. Bu eski bir Türk savaş taktiği olabilir hiç bir fikrim yok.


Neyse mutfağa girdiğim an  yeter artık diyip hepsini elektrik süpürgesiyle çektim. Daha öncesinden hepsini bir araya toplayıp dışarıya atıyordum fakat geri geliyor olmalılar ki her geçen gün daha da çok çoğalmış buluyorum. Bu seferde yine aynısı yaptım. Hepsini elektrik süpürgesiyle toplayıp bir torbanın içine koyup evden uzak bir yere götürdüm. Eve döndüğümde yine evdelerdi... Dönmüşleerr. Beni görünce hemen kaçışmaya başlasalarda artık birbirimizin düşmanı olduğumuzun farkındayız. Kiracısını istemeyen ev sahibi gibiyim. Evden çıkartmak istiyorum fakat kontratlarına aykırı. Şu anda  ilk hamle kimden gelecek bilmiyorum. An itibariyle bir toplantı halindeler mutfak halısının altında öncülerini dinliyorlar. Ben ise James Bond gibi tek tabancayım. ( gece beni yemelerinden korkmuyor değilim.) Her neyse eğer karıncalar evimi terk ederlerse bu yazıyı da onlara saygımdan silerim. Üstlerinde orantısız bir güç kullanmak istemediğim için canice bir harekette bulunmak istemiyorum. Herkes kendi döngüsünü bir şekilde devam ettirmek zorunda fakat bu olay lütfen benim evimde olmasın. 

Küçük bir kıssadan hisseyle yazımı noktalamak istiyorum bir gün Monarosa'nın evindeki karınca ağustos böceğine neden boş boş duruyorsun mutfağa gidip yemek stoğu yapsana kış geliyor demiş. Ağustos böceği ise yok artık başkasının rızkına göz mü dikeceğim diyerek sazını çalmaya devam etmiş. Sazını çalan ağustos böceği sıcacık evinde tüm kışı geçirirken Monarosa'nın mutfağındaki karınca dışarıya atılmış ve evsiz kalmış. Son.

(Yazı hatalarım için özür dilerim. Okumadan yayınlayacağım. Çünkü biraz sinirliyim. )

59 yorum:

  1. geçmiş olsun anladım. karıncalar evet ya evlere geliyor yazın daha çok. benim eve balkona yaslanan ağaçtan geldiler. senin evde nerden geliyorlar acaba. sışardan bir yerden giriyor olmalılar. baksana evini ilaçlatsana, hemen gelirler ilaçlamaya. veya apartman yöneticisine söyle apartmanı ilaçlatsın. eve bir yerden giriyor olmalılar. orayı bulmak lazım herhalde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce balkondan girdiler sonra mutfak dolabının arkasına yuva yaptılar deep. Maalesef yukarı kattan aşağıya çırpılanlar yüzünden olduğunu düşünüyorum...

      Sil
  2. Bu durumu yaşamayanlar anlamaz bence, istila seviyesine geldiğinde çok can sıkıcı oluyor. Biz de zamanında yaşamıştık ve hiçbir çözüm işe yaramamıştı, sonra evde büyük çaplı bir tadilat olmuştu ve onun sonrasında yaz aylarında 3-5 tanesi dışında görünmez oldular. Bir şekilde yollarını, yuvalarını kapatmıştık herhalde.

    Umarım çözülür bu sorun bir an önce, geçmiş olsun :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler vulnicure... Umarım onları öldürmeden iyi bir çözüm bulurum.

      Sil
  3. Karınca evde çok kötü, geçen yıl bizim eve de dadanmışlardı, nette okudum tezgahın etrafına falan tarçın döktüm, onu sevmezlermiş. Gerçekten de ondan sonra azaldı ve bitti, tesadüf müydü bilmiyorum artık havalar da soğumaya başlamıştı. Bu yıl sadece salonda tek tük gördüm mutfakta yoktu şükür. Fakat bu yıl da kör sinek gibi şeyler evi sardı baharatların içine kadar her yere giriyorlar, sıkıldım iyice. 😪
    Sen de kesin çözüm bulursun İnşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yaz hiç sinek derdim olmadı hem sinekliklerin yararı hemde her akşam mahallemizde ilaçlamanın yararıyla rahatca uyudum. Fakat bir şeyin dengesini bozdun mu başka bir felaketle karşılaşıyorsun.... Umarım bende kurtulurum.

      Sil
    2. Sivrisinek bizde de hiç yok. Sadece minicik kara uçan şeyler var bu yaza kadar yoktu hiç, özellikle baharatların içine dolaplara giriyorlar, ne kadar baharat döktüm.

      Sil
    3. amaanıınn bu konularda o kadar travmatik davranırım ki sanırım tüm mutfağı çöpe atar yenilerini alırdım. Sanaa bol sabır ve kolaylıklar diliyorum bazen hava durumundan da böcekler ürüyor..

      Sil
  4. Sevgili Monarosa, sana hemen ve derhal karınca tebeşiri almanı ve tüm köşe bucak her yere bu tebeşirle çizip bırakmanı, oraları hiç silmemeni öneriyorum. Muhteşem bir şey! Hemen çözüm alacaksın. Kolay gelsin diyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Momentos deneyeceğim sanırım bu olay birbirleriyle iletişimlerini kesiyor zararsıza benzediği için deneyebilirim..

      Sil
  5. Dün Pinterest ta karıncanın ağzından yazılmış bir yazı okumuştum bu yazı ile tevafuk oldu.tarçın beni öldürür,beni istemezsen tebeşir, sarımsak,limon kullan diyordu daha da vardı ama aklıma gelen bunlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Limonun sarımsağın tuzun etrafından dolanıp yine yollarına devam ediyorlar ama şu tebeşiri deneyeceğim

      Sil
  6. Selam benim evde de karınca istilası var. Balkondaki çiçeklerden gelmişler. peki oraya nereden geldi. Tabii başla çiçeklerden. Tarçın iyi fikir .Bir de minik sinek .İlaçladım. Tam kurtulmuştum bir iki tane yine var.Galiba doğayı evde istiyoruz. Ama böcekleri ve karıncaları değil. İnşallah en kısa sürede kurtulursunuz. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşaallah sizde kurtulursunuz. Aslında dişarı da onlara ait bir alan bırakmadığımız için geliyor bunlar başımıza..

      Sil
  7. Maalesef yuvalarına ulaşabileceğim bir alanda değiller. Evimin bir çok yerini delmişler hem çok kızıyorum hem de öldürmeye kıyamıyorum..

    YanıtlaSil
  8. Kötü gerçekten ama neyse ki karınca nispeten zararsız bir dostumuz:)) kolaylıklar dilerim mücadelenizde:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorumm güzel yorumunuz ve dileğiniz için :)

      Sil
  9. Nereden girdiğini düşünüyorsanız oralara sinek ilacı (aerosol olanlardan) sıkın bir süre. Sebat edip ilacı sıkmaya devam edin bir süre sonra gelmiyorlar artık. Onlarda öğreniyorlar sonunda. Limon vs. gibi doğal yollarla geri püskürtülebilse iyi ama onlar kesin çözüm olmuyor. Yıllar önce balkonumda vardı bu yolla çözmüştüm. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son çare denerim tabii ama ilaç kullanacak kadar kalmadılar açıkcası canlarını pek yakmak istemiyorum :)) umarım doğal yollarla evimi terk ederler

      Sil
  10. Merhabalar.
    Siz karıncadan dertlisiniz, ben de örümceklerden. Hiç de kusura bakmasınlar, yaşam kalite ve konforumuzu bozan her türlü canlının katli vaciptir.
    Selam ve saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.
      Bir önceki yorumdaki "HÜKÜM" belki biraz insafsızca oldu ama, gerçekten canı yanan insana başka bir çare bırakmıyorlar.
      Selam ve saygılar.

      Sil
    2. Recep Bey güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Açıkcası biraz öldürmekten korkuyordum. Öldürmek büyük bir kelime gibi geliyor.. ama yorumunuza ne kadar insafsızca deseniz de bıkma noktasına geldiğiniz için böyle düşündüğünüze eminim.:))

      Sil
  11. Sinir bozucu olmuş gerçekten. Umarım bir şekilde düzelir.

    YanıtlaSil
  12. :))) Sanırım bunların dönemleri var. Yani yılın belli zamanlarında dışarıda aç kaldıkları için insanların evlerine saldırıyorlar:) Ama müdahale edilmezse, "tamam dışarıda beslenme zamanı geldi, hadi gidelim" diyorlar mı bilmiyorum.. Dikkat etmek lazım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet belli bir zamanları var. Bazen haklı buluyorum onları insanlar yaşam alanlarına bu kadar müdahale etmeseydi onlarda bizim evlerimize müdahale etmezlerdi :))

      Sil
  13. Yanıtlar
    1. plesa don't leave comments for me to stop by your blog

      Sil
  14. Yakın zamanda kardeşimin evinde oldu aynısı ama bahçe katında oturdukları için oradan geliyorlar diye düşündük. Sirkeli su, limon denedik ama olmadı. En sonunda karınca yemi aldık ve hemen kesildi, şimdi hiç yoklar. Zor bir durum, sanırım herkes dönem dönem yaşıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynı sorunu yaşadım bir kaç ay önce, gördüğüm yerlere tarçın serpiştirdim, dolapların içine küçük tabaklara koyup bıraktım biraz ayakları kesildi.İnternette yaptığım araştırmalar sonucu elma sirkesi ile sildim çıktıkları yerleri kayboldular ama sirke kokusunu sevmediğim için temizlik yapınca geri geldiler.Öldürmek istemedim başlarda evet ama sonunda karınca kapanı almak zorunda kaldım. Şuan bir tane bile yok

      Sil
    2. Güzel yorumun için teşekkür ederim Kitap Keşfi. Evet maalesef herkes yaşıyor bu tarz durumlar :((

      Sil
    3. Aytacrafts, yorumun için teşekkür ederim. Evimde kapan kuracak kadar ya da karınca yemi alacak kadar karınca kalmadı insaallah geri gelmezler çünkü hiç öldürmek istemiyorum

      Sil
  15. Çook geçmiş olsun, umarım karıncalardan kurtulmuşsundur. Ben de geçenlerde reçeli açık bırakmıştım ertesi gün bir baktım karıncalar kendine çift şerit otoban yapmış, gidip gidip geliyorlar. Senin gibi süpürgeye çekmeyi denedim ama pek bir sonuç alamadım. Annemin tavsiyesiyle geçtikleri yerlere tuz döktüm ve bir baktım gerçekten gitmişler. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuzu denedim fakat benimkiler aşırı zeki tuzağa düşmediler. Neyse ki son derece azaldılar 1-2 taneden başka kalmadı :)) Yorumunuz için çok teşekkür ederiimm

      Sil
  16. Yaşarken çok sinir bozucu tecrübeyle sabit biliyorum ama yazının dili beni güldürdü. :) Bi sene de bizim evde mutfak camından girip mutfak dolaplarının üzerinden dosdoğru ilerleyip, koridori yatak odası ve balkon istikametine devam edip balkondan çıkış yapmışlardı. Neden binanın dışından düz gitmediler bir allah bir onlar bilir. Ama ben tüm koloni evin içinden geçip gidene kadar çektiğim sinir harbini hiç unutmuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de benim evimi de öyle bir güzergah olarak kullanıyorlar kim bilirr :)) yorumunuz da benii güldürdü. Çok teşekkür ederiim

      Sil
  17. onlar değil de kanatlıları baş belası... çok güzel, eğlenceli bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kanatlı olsalardı çıldırırdım herhalde Allahtan bizimkiler uçmayı bilmiyorlar :))

      Sil
  18. Geçmiş olsun. Karıncaları evden uzak tutmanın bir yolu muhakkak vardır. Sevmedikleri bir koku vs. Karıncaları kırmayalım, kırdırmayalım lütfen. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asla kırıp üzmemeye çalışıyorum ama illa ki bana kızıyorlardır :)

      Sil
  19. Selamlar, yazının son paragrafına kadar sinir içinde olduğunu anlamamıştım, çok tatlı yazmışsın karıncalarla aranda olan mücadeleyi. Gündüz ortadan kaybolmalarını ilginç buldum. Benim evde ortaya çıkan karıncalardan farklı bir yol izlemişler. Çamaşır suyu dökmek, limon sıkmak gibi yollardan sonra bebek pudrası döküp kurtulmuştum onlardan. Pudradan nefret ediyorlar. Ama kaldırmamak lazım pudrayı... Umarım kısa zamanda kurtulursun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizimkiler sevmedikleri bir şeyle karşılaşınca oda değiştiriyorlar hehehehe

      Sil
  20. Yazıyı yüzümde kocaman bir gülümsemeyle okudum. O kadar komik ve tatlı yazmışsınız ki. :) Karıncaları kovmak çok zor, bir dönem bizim evde de bir istila durumu vardı. Kolaylıklar diliyorum, çokça sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dileklerin için teşekkür ederim Eylül Su :)) çok azı kaldı insaalllah onlarda kış inzivasına çekilecekler o günü bekliyorum şu anda :(

      Sil
  21. Benim kızım evde karınca beslerdi, bi tanesini bile süpürüp atmamıza izin vermedi ..o günler geldi aklıma. karınca ile Süleyman hikayesi de etkilemiş olabilir tabii beni :-)) Her ikinize de bu koca dünya üzerinde huzurla ve diğerini rahatsız etmeden yaşayacağınız kocaman güzel günler dilerim. Karınca ısırınca pek fena oluyor..umarım kendilerine daha doğru bir yerde yuva bulurlar bir an önce

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım çocuklar evde gördükleri her böceğe karşı duyarlı oluyorlar neyse ki karınca zararsız. Evimi yavaş yavaş terk ediyorlar hattta o kadar az karınca var ki gördüğümde müdahale etmiyorum artık. Zaten canlarını acıtmıyordum şimdi iyice özgürler :))

      Sil
  22. Kapını pencerenin önlerine tatlı şekerlerden koy bu durum önceki kaldığımız evde vardı. Bu şekilde önüne geçiyordum ben işe de yarıyordu. Yoksa toplamaya kalkarsak oo oooooo imkansız gibi bir şey :D. Dışarılara şeker koymayı dene içeri girmeyecektir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizimkilerin yuvası evin içinde olduğu için büyük ihtimal şekeri eve taşıyacaklar nerden biliyorsun diye sormayın :((

      Sil
  23. Yazın başında benim de salonuma geliyorlardı, yerde minik minik öbekler görmek sinir bozucuydu. Ben sürekli sirkeli limonlu su sıkarak çözüm bulmuştum ama 1-2 hafta ciddi anlamda sürekli geldikleri yere sıktım :D Şimdi de ayaklı böceklerden görüyorum, ben memleketteyken sanırım apartmandan girmiş olabilirler. Yuva da yapmışlar galiba, arada çıkıyorlar. Böceklerden korkan ben için sinir harbi oluyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karıncalar bulundukları ortamı kolay kolay terk etmiyorlar maalesef. Böcekler karıncalardan daha beter sana sabırlar diliyorum Kağıt Salıncak. umarım bir an önce kurtulursun.

      Sil
  24. Çok tatlı bir yazı olmuş :))

    YanıtlaSil
  25. Geçen gün bi grupta hopopono teniği uyguayan biri vardı. Her gün karıncalara dil döküyor gitmeleri için yalvarıyormuş. Denemelisin belki de:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuyla ilgili güzel bir hikaye geldi aklıma ağaçlarla ilgiliydi :)) Bu fikir için teşekkür ederimm deryadadamla :))

      Sil
  26. Benim balkona da geliyorlar sürekli ve balkonu temizlerken duvarlardan tırmansınlar gitsinler diye çabalıyorum her seferinde ama yok. İlla onları da süpürmem gerekiyor. Biraz fazla duygusalım sanırım her seferinde bi ağlama tutuyor beni ya da gözlerim yaşarıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef evime de balkondan giriyorlar. Şuan da ortalık sakin kış stoklarını yaptıkları için çekildiler sanırım. Bir dahaki bahara yeniden görüşecekmişiz gibi hissediyorum..

      Sil
  27. Bu sene bizim evde de aynı sorun var.Havalar soğudu ama karınca istilası devam ediyor.Neyse ki bir odadalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh ben bu sıralar kurtuldum galiba gerçi uzun zamandır gözükmüyorlar geç bir fark ediş oldu benimki..

      Sil