4 Nisan 2021 Pazar

Birkaç Film Üzerine

Herkese Merhabaa,
 Öncelikle yazımı okumaya değer bulduysanız çook teşekkür ederim. İlginçtir ki benim için kitap ve film veya dizi önerileri çok streslidir. Hele ki birinin benden film önerisi istemesi beni dakikalarca düşündürebilir. Bu konularda aşırı seçiciyim, aslında bu kadar seçici olmaya gerek var mı bilmiyorum ama kötü bir film izlemek beni aşırı derecede üzüyor ve inanılmaz büyük bir zaman kaybına uğramış gibi hissettiriyor. Bu yüzden eğer film izleyeceksem çok iyi araştırıp bulmayı misyon edindim kendime hele birde herkesin zevkine de güvenmem bu konuda. Kendime de  çok güvendiğimden değil ama sizin için bir kaç güzel film bırakmak istedim buraya umarım beğenirsiniz. 


1. Önerim bir Netflix filmi  ''The Platform''
    İzleyenlerin ya çok beğendiği yada tam tersine hiç beğenmediği ama benim için içinde inanılmaz mesajlar bulunduran ve kendinizi  öz eleştiri yaparken bulacağınız  bir film. İspanyol yapımı olan bu  film Tür olarak da Dram Gerilim barındırıyor sizi biraz da korkuta bilir tabi. Başlangıcında müzik eşliğinde  mükemmel yemekler yapan bir mutfak karşılıyor sizi sonra bir anda ekran kararıyor ve şu cümleyle filmle ilgili bir ipucu veriliyor bizlere '' Yukarıdakiler, aşağıdakiler ve düşenler.. '' 





    Söz edilen cümle 333 katlı  hapishane denilebilecek bir çukurda  geçiyor her katında 2 kişi kalıyor ve bir ay sonra  herkesin yerleri  değişiyor. Tabii platformun 333 katlı olması ve her katta 2 kişinin kalması (333 ve 666 sayılarını bizlere veriyor bu da dini semboller ve mesajlar barındıran dini ve şeytani öğretilerinin bulunduğu Hristiyanlık için önemli sayılan numaralar) ben sizi sıkmamak adına oralara değinmek istemiyorum . Filmin bana anımsattı ilk izlenim herkesin her ay başka bir katta uyanmasının sınıfsal farklılıkların doğuştan tesadüfen gelebileceğini herkesin her yerde doğabileceğiydi. 



Çukur denilen yerde işler yemek dağıtımıyla başlıyor. Yemekler en üst katta verilip eşit şekilde dağıtılmıyor bir platformun üstünde olan yiyecekler aşağı katlara artık olarak inebiliyor. Böylelikle en üst katın yukarıdakiler olduğunu en alt katın da düşenler olduğunu anlayabiliyoruz. En aşağıya  inene kadar yemekler tükeniyor ve insan sayıları  bu şekilde azalıyor. Film Kahramanımız bu durumu düzeltmek istiyor ve filmde onun bu yöndeki çabalarını görüyoruz. Filmin her karesi gerçekten geçmişte günümüzde ve gelecekte olan problemleri yansıtıyor. Filmin yine en başında karakterimizin elinde bir kitap görüyoruz. Seçilen bu kitabın bile bir anlamı var. Başta bu kitabın neden seçildiğini anlamasam da biraz araştırdıktan sonra bir fikir sahibi oldum. Film gösterilen kitap Don Kişot'a ait bir kitap ve ben Don Kişot'u sadece ilk okulda okuduğum için filmde kitabın vermek istediği mesajı size aktaramıycağım 

     Bu film bence varoluş çabasını çok iyi anlatan bir yapıt. Herkesin başka bir sonuç çıkaracağından eminim umarım doğru anlatabilmişimdir ve izlerseniz umarım sizde seversiniz :)


                                                       Yönetmen: Galder Gaztelu-Urrutia 
                                                        Senaryo: David Desola, Pedro Rivero




  2. olarak Önerim bir Belgesel olacak yine Netflix'den  ''Cowspiracy '' - Sürdürülebilirliğin Sırrı-

    Bu belgeseli izledikten sonra kesinlikle vejetaryen olmaya karar vermiştim ama kısa sürdü maalesef çünkü günlük koşuşturmalarımızda hele ki bir yaşam biçimi haline getirilmeden hazırlıksız şekilde verilen bir karar olduğu için uzun süremedi. Tabii en sağlıklısı bana göre semi vejetaryen olmak ama ona bu sıralar öncelikler listesinde askıda.

    Bu belgesel hayvancılığın çevre üzerindeki etkisini ve çevre kuruluşların bu konuda ki politikalarını ele alıyor. 
Bu belgeseli anlatmak benim için çok zor çünkü belgeseli izlerken göreceksiniz ki dünyayı kurtarmak için kurulan vakıfların nelere göz yumduklarını nelere karşı birlik olup ağız birliği yaptığını hangi sektörlere para kazandırmak için sustuklarını bize bu belgesel açık seçik şekilde sunuyor. Hatta bu dünyada artık güven sağlamış olan  çevre vakıflarına gidip bu sakladıkları olayı  anlatmak ve açıklamalarını isteyen  belgeselcilere  verdikleri abartı tepkileri hayret ederek izledim. Belgesel ilerledikçe bize  hayvanların dışkılarından  çıkan gazın dünyaya verdiği çok büyük  zararları belgelerle anlatıyor tabi neden bu olayın saklandığını da.  Bu konu hakkında konuşmak hem belgeselciler için hem de bu konuyu göz ardı etmeyen insanlar için çok zor. Çünkü belgeselde; daha önceden bu konu hakkında araştırma yapan konuşan bilir kişilerin  öldürüldüğünü bu belgeseli çekenlerinde tehditlerle ve korkularla çektiğini göreceksiniz. 
Yönetmen: Kip Andersen, Keegan Kuhn
Yapımcı: Kip Andersen,Keegan Kuhn   




 
        3. Önerim ise '' BİRD BOX'' -Kuş Kutusu- (Asla Gözlerini Açma)

Bu film bir anda ortaya çıkan gizemli bir salgının insanları intihara meyil etmesi yada görme eylemiyle insanların zihnini ele geçirmesini konu alıyor ve olaylar bu çerçevede gelişiyor. Bu filmi ilk  izlediğimde  sonunu tahmin etmiştim fakat şu salgın günlerinde bana acayip çekici gelmeye başladı. İlk izlediğimde nereden bilebilirdim ki 2 -3 sene sonra bende başka bir salgından dolayı kendimi güvenli bir yere kapatmam gerekeceğini. Dram ve Gerilim içeren bu film başta  hamile olarak gördüğümüz bir kadının bu salgında çocuklarıyla birlikte kurtulmaya çalışmasını anlatıyor.  
    
Hamile olan karakterimiz bu salgının varlığından haberdar olsa da ülkesine geldiğini hastanede bir kadının kafasını cama vurmaya başlamasıyla anlıyor. Hızla oradan uzaklaşmak isterken olaylar gelişiyor ve ablasını bu salgın yüzünden öldürürken ve kendini hiç tanımadığı insanların içinde bir eve sığınırken buluyor. Bir an da gelişen olaylar ve  evde olan insanların da bu salgına yakalanmaya başlamasıyla olaylar değişiyor aslında filmin o noktada akıp gittiğini görüyoruz  size spoiler vermemek için çok fazla anlatmıycam ama filmde kuşların bu salgında çok işe yaradığını söyleyebilirim :)  


Yönetmen: Susanne Bier 



4. Önerim eminim bu filmi de herkes izlemiştir ama yine de ben yazmak istedim .''Don't Breath''
-NEFESİNİ TUT-


    Çok beğendiğim başka bir film. Hırsızlık için girdiğiniz  karanlık bir evde görme engelli bir katille kalsanız  ne yapardınız ? İşte tam bu sorunun cevabını göreceğiniz aşıırıı gerilimli bir film. 
    
  Money, Alex ve Rocky adında 3 arkadaş geçimlerini hırsızlık yaparak sağlamaktadır. Rocky kız kardeşinin rahat bir yaşam sürmesini istediği için arkadaşlarıyla birlikte büyük  bir soygun planı yapar. Bu plan savaş gazisi kör bir adamın evine girip 300.000 dolarını çalmaktır. Adamın kör olmasından faydalanmak isteseler de işler bekledikleri gibi gitmez  ve  eve girdiklerinde kör adama yakalanan hırsızlar  tuzaklarla dolu karanlık bir evde köşe kapmaca oynayarak dışarıya çıkmanın yollarını ararlar.  Katilin hislerinin çok iyi olması ve evinin her köşesini iyi bilmesi ve saldırgan bir köpeğinin olması  hırsızlar için hiç iyi olmayacaktır bu filmi sonuna kadar  hırsızlarla birlikte nefesinizi tutarak izleyeceğinize eminim. Bu film gerçek hayatta yaşanmış olsaydı eminim ki hırsızlar ya kendilerini ölürür yada benden bu kadar diyip yakalanırlardı. Filmin sonlarına doğru katilin evinde ki sürpriz olayla işler daha çok  karman çorman hale gelecek. Gerilim dolu bu evin içinden bakalım bu evden sağlam çıkacak biri olacak mıı 

                                                        Yönetmen: Fede Alvarez
                                                                           
                                                                          & 



Aslında önermek isteyeceğim çok fazla film ve belgesel var bugün artık güncelliğini kaybetmiş bir kaç film önermek istedim. Umarım izlersiniz ve beğenirsiniz. Sizin de bana önereceğiniz film veya belgeseler varsa yorum olarak bırakırsanız çok sevinirim. Sağlıkla kalıın😊

42 yorum:

  1. The Platform'u yakın zamanda izlemiştim ve çok sevmiştim. Bu ara belgesel izlediğim için Cowspiracy'i listeye ekledim başlara. :) Daha önce benzer konularda belgeseller izlemiştim. Ayrıca Dünyanın Durumu isimli raporun 2004 senesinde bu konuda okuduğum kısımları beni çok etkilemişti. Umarım hayatımın bir döneminde ben de o tür bir hayat tarzını benimseyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım ikimizde bu konuda başarılı oluruz :))

      Sil
  2. cowspiracy, izlemedim, not aldım saol, diğerlerini izledim, dont breath, birdbox türü filmlerin hiçbirini kaçırmam :) platform iyi film tabi ama iğrenç :) yeni tür korku gerilim olarak ari aster ile bong joon hoo filmlerini tavsiye ederim bu arada :)

    YanıtlaSil
  3. blogunun saatini düzeltsene yaa :) panel, ayarlar, saatler, istanbul gmt 2 gibi bişey olcak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyarınızz ve film önerileriniz için çook teşşekür ederiimm

      Sil
  4. Önerilerinizden sadece BIRD BOX'ı izledim. Hatta siz yazınca konusu tekrar aklıma geldi ve yeniden izlemeye karar verdim:-) Teşekkürler öneriler için:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Önerilerinizden sadece BIRD BOX'ı izledim. Hatta siz yazınca konusu tekrar aklıma geldi ve yeniden izlemeye karar verdim:-) Teşekkürler öneriler için:-) (Yukarıda ki aynı yorumda benden geldi, oğlumun hesabı açık kalmış:-)) )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorumlarınız için ben çok teşekkür ederiim :)

      Sil
  6. plarform,birdbox,Don't Breath ve bide belgesel,hepside ilginç yapıtlar,izlenebilir,bakalım ilerde izleriz belki..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  7. İçlerinden sadece Bird Box'ı izlemiştim ve sevmiştim.
    Platform ne zamandır duyduğum bir film ama izlemek konusunda tereddütlerim var, o yemek sahnelerinin çok nahoş olduğu ile ilgili bir yorum okumuştum ve etkilendim sanırım.

    Bu tarz önerileri severek okuyanlardanım ben de.. Bazen hiç duymadığım filmler hakkında bişeyler öğrenmek bana yeni seçenekler sunuyor.

    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  8. Cok iyi tesekkurler

    YanıtlaSil
  9. Nefesini Tut' u merak ettim. Tanıtımlar güzel olmuş. Hiçbirini izlemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  10. Tavsiyeler için teşekkür ederim Esra. Bugün sayfama uğrayıp yorum bırakmışsın. Mutlu oldum, takibe aldım. Sevgiler selamlar 😊🌺🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  11. Platform bence güzel başladı fakat kötü bitti. Yani mesaj vereceğiz diye, gereksiz uzatmışlar. Takipteyim sizi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  12. The Platform'u izledim ve bittiğinde bir vay be dedirtti... Değişik bir tarz aslında yani beğenen de çok beğenmeyen de... Diğer önerilerinizi not aldım, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  13. çok güzel filmler gerçekten elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  14. Cowspiracy'yi izlememiştim. Bakacağız artık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  15. Heey bu serinin 2. Si olmalı

    YanıtlaSil
  16. Dizi, film, kitap yorumlaması tam olarak böyle olmalı fikrindeyim. İçerikten kısmen bahsedip şahsi duygularımızı açıklamalıyız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  17. Netflix üyeliğimi şimdilik sonlandırdım ama tavsiyeleriniz ilgi çekici görünüyor. Not aldım, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  18. Tavsiyeler için teşekkür ediyorum. Bu dönemde o kadar bunaldım ki genelde komedi tarzı izliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısınız herkesin biraz gülmeye ihtiyacı var :)

      Sil
  19. The Platform'u duydum ama bir türlü izlemek nasip olmadı. Herkes önerdiğine göre güzel bir film olsa gerek (:
    BİRD BOX' u izledim. Ben çok beğendim.
    Diğer iki filmi de izlemedim henüz. Tavsiyen için çok teşekkür ederim.
    Emeğine sağlık. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  20. Bird Box filmini merak ettim. :)

    YanıtlaSil
  21. Platform’u çok duydum ama bu tür filmler izleyerek psikolojimi alt üst etmek istemiyorum. Filmleri çok iyi anlatmışsın bu arada 👍

    YanıtlaSil
  22. İçlerinden tek Nefesini Tut'u izlemişim, beklentim çok yüksek olduğu için film ne yazık ki beklentimi karşılayamadı :(

    YanıtlaSil
  23. Önerdiğiniz tüm filmler izlemeye değer içinde izlemediklerim var sayenizde onlarada göz atmayı düşünüyorum. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  24. Selamlar, Bir dönem çok konuşulan ama atlamayı başardığım filmi, Platformu burada görünce hemen aldım. Yakında izlerim :)
    Cowspiracy belgeselini çıktığı zaman izlemiştim. Çarpıcı bir belgeseldi. Çok teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
  25. Birdbox'ı ne zamandır izlemek istiyordum bir bakayım😊

    YanıtlaSil