13 Ağustos 2022 Cumartesi

Boşluk ve Arkadaş

"Sevgili Anna, en güvendiğin insanlardan kötülük görüp üzülmen güçsüz biri olduğun anlamına gelmez. Fizik kurallarına göre; sırtını dayadığın bir nesne birdenbire giderse sen de o yöne doğru devrilirsin. Yani bunun güçsüzlükle alakası yok.'''     

                  -Freud'un kızına yazdığı mektuptan 


                                          (Müzik için resmin üstüne  tıklayınız)

Boşlukta asılı kalmanın ne demek olduğunu bilir misiniz ? Evet evet boşlukta kalmanın. Bir sabah kalkarsınız zaman  akıyordur ama siz durmuşsunuzdur. Anlamını yitirmiş olan tüm nesnelerin içinde kenara itilmişsinizdir. Tuhaf bir farkındalık.. Etrafınızda geçen olayları takip edersiniz ama algılayamazsınız , senaryoda rolü biten bir oyuncu gibi. ''İnsan kendi ördüğü anlam ağlarında asılı kalmış bir hayvandır '' demiş Geertz. Ne tuhaf ağlar bozulsa boşluğa düşüyor zarar görse boşluğunda asılı kalıyor insan...  

                                                                &

Bugün böyle bir gün i ş t e...

Çok sıcak ve güneşsiz bir gün. Gökyüzünün bir derdi var galiba ağlayacak ama ağlayamıyor gibi. Ay ne kötü bir ruh halidir o.  Gökyüzü kavrulan saçlarını (rüzgarlarını) boğazıma sarıp beni daraltırken bir yazı yazmak istedim. Normalde günlerim çok atraksiyonlu geçer olaylar silsilesinde kendime sinecek bir yer bulurum ama bugün acayip bir şekilde sıkıcı geçti. Hiçbir şey yaşamadım. Öyle silinik bir gündü benim için.  Hala akşam yemeğimi yemedim onun vermiş olduğu hafif bir baş ağrısıyla birlikte günün anlam ve önemini bulmaya çalışıyorum. Sanırım bu anlamsız günü güzel bir arınma gecesiyle bitireceğim. (11.08.22)

                                                             &


                                                             👭

İlkokuldan beri yakın olduğunuz arkadaşlarınız var mı ? Benim var. Arkadaşlıklarım hep eski ve köklüdür. Bugün o arkadaşlarımdan birine nişanı için elbise bakmaya gidecektik. Fakat hastalandığı için ertelemek zorunda kaldık. Hayat ne garip bir ağaç gibi köklenerek büyüdük birlikte eğer geriye dönme fırsatım olsaydı ikimizin adına bir meyve ağacı dikerdim bahçeye.. 19 yıldır köklenen büyüyen meyve veren bir ağaç.. İlkokul bana omuzuna kafamı yaslayacağım iki dost bıraktı. Y ve S. Bu grubunun ilk firesi  Y. Gerçi buna fire denmez. Çoğalıyoruz.  Bu üçlü kız grubuna bir oğlan giriyor anlayacağınız. 

İlk okuldayken birlikte başka eve çıkma planları yapardık. Hala aile büyüklerim bana bunu hatırlatıp dalga geçerler. O kadar çok hayal kurardık ki birlikte.. O  günlere ait anılar şahitlik edercesine  duruyorlar  çekmecemde. 18 ne büyük bir yaştı bizim için... Bütün hayallerimizi 18. yaşa sığdırmıştık . Şimdi ise 20'yi yarıladık. Zamanın bu kadar acımasız olduğunu bilseydik daha çok hayal kurar birbirimize daha çok sarılırdık. Ne güzeldi o yıllar.. Şimdi ise büyüdük artık ayrı eve çıkma planlarını evleneceğimiz insanlarla yapıyoruz. Gerçi S. ve benim için şu anda bu geçerli değil.. 



(Aşk ve Gurur)

                                                                                
                                                                           & 


                                              





67 yorum:

  1. Çocukluktan kalma Arkadaşlarım var:) Ama denk gelirsek "merhaba" deme seviyesinde.. Aynı meslek grubu değilseniz, aynı şehri paylaşmıyorsanız, eşleriniz aynı sosyal çevreden değilse bu arkadaşlıkları sürdürmek pek kolay değildir tahmin ediyorum. Tahmin ediyorum çünkü zaten çok ileri seviye bir çocukluk arkadaşım olmadı:) Ne mutlu size:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz ve düşünceleriniz için çok teşekkür ederim. Genelde kimyamın tuttuğu insanlar yurt dışında dahii olsa bir şekilde görüşüyorum hayat bizeibaşka yerlere sürüklüyor ama yine irtibatı kolay kolay kopartmayangillerdenim.

      Sil
  2. şimdi bikaç arkadaş ev tutun barik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şuan da çalışma aşamasında olan bir plan üstüne düşünüyoruz deep.

      Sil
  3. Freud'un kızına yazdığı satır çok hoşuma gitti, doğru gerçekten yaslandığımız şey giderse o tarafa kaykılırız. Hayatlarımızda yaslanacağımız kişileri dikkatli seçmek lâzım demek ki:)

    Ne güzel:) benim de bir tanecik ta ilkokuldan (aynı apartmanda oturduk yıllarca, aynı ilkokula gittik) arkadaşım var, çok severim kız kardeşim kadar severim, hâlâ görüşüyoruz, eski dostluklar çok değerli.

    Sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Her şeyin eskisi en değerlidir. Bir elmas gibii.

      Sil
  4. "O günlere ait anılar şahitlik edercesine duruyorlar çekmecemde" etkileyici:) Ve yimiyi bu birikimle yarılamak şahane. "Zamanın bu kadar acımasız olduğunu bilseydik daha çok hayal kurar birbirimize daha çok sarılırdık." Bu cümle yaştan bakınca tamam ama ileride çoookkkk daha güzel zamanlar var, önemli olan kumbaranın nasıl ve neyle doldurulduğu. Bu yazıdaki cümleler ve farkındalık güzel bir gelecek vaad ediyor diyebilirim, tecrübemle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. :)

      Sil
  5. Freud'un kızına yazdığı mektup çok doğru. Böyle güzel arkadaşlıklarınızın olması ne kadar güzel ve anlamlı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :))

      Sil
  6. Merhabalar.
    Zamanı durdurmak maalesef mümkün değil zaten, o her şeye rağmen işini yapmaya devam eder. Ancak biz insanlar işleyen zamanın içinde akan sel suyunda bir yere takılı kalmış bir çalı parçası gibi olabiliyoruz.

    Her nedense geçmişe özlem duymayanımız yok gibidir. O geçmişte yaşanmış acılar da vardır. Ama hep iyi günler galip geliyor.

    İletişimin devam ettiği çocukluk arkaşlarım var, ama asla ileri seviyede değil. Sadece yılda belki bir defa görüşebiliyoruz.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Hatrı sayılır dost olması bile yeter insana :)

      Sil
  7. 30 yıla yakın çekmecemde sakladığım anılarımı birkaç
    gün önce çöpe attım. Hayatımızda olmayan insanların dokunulabilir hatıralarının insanı acıttığını farketmenin daha doğrusu kabullenmenin getirisi olarak. Zaman denilen şey ile doğru bir ilişki kurmak gerekiyor kesinlikle. Yıllara karşı güzel bir bağ yakalamışsınız, daim olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen arınmak kendinize yaptığınız en güzel iyiliktir. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :))

      Sil
  8. Uzun ve güzel arkadaşlığınıza maaşallah diyorum, bende iletişimler yitti maalesef

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayat bizi başka yerlere sürüklüyor maalesef. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :))

      Sil
  9. Bence de olaysız günlere çok söylenmemek lazım. Hayat bana bugün bunun dersini verdi :)) Bence herkesin kriteri farklıdır. Bazı insanlar kendi kabuğunda kendine yetebilen arkadaşa çok ihtiyaç duymayan karakterlere sahip olabiliyor hele ki size yeten bir kardeşiniz varsa arkadaşınız olmasa da olur.

    YanıtlaSil
  10. Evlilikler hele de çocuklar doğduktan sonra sorumlulukların değişmesine önceliklerin değişmesine neden oluyor. Bunlardan en çok etkilenenler de geçmiş arkadaşlıklar. Bende böyle oldu. Vakit denen şey kısıtlı ve sadece bir kişiyiz. Herkese yetemiyoruz maalesef.
    Y'ye mutluluklar diliyorum. Mahalleden ev baksın :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Haklısınız kendimize bile yetişemiyoruz ki başkalarına yetişebilelim :)

      Sil
  11. çocukluk arkadaşlarım çok özel, o zamanlardaki masumiyeti özlüyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değil mi :)) Güzel yorumunuz için teşekkür ediyorum.

      Sil
  12. Günlük gibi bir yazı olmuş çok hoş😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  13. Yaş aldıkça insan o dostlukların kıymetini daha da iyi anlıyor, o saf, çıkarsız dostlukların yerini hiç bir şey tutmaz gerçekten, elinize sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  14. Darısı S'nin ve senin başına :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlısı diyelim :) Yorumun için teşekkürler :)

      Sil
  15. ilkokuldan değil ama lisenin ilk yıllarından beri en yakın arkadaşım olan biri var. Bir söz var ya hani akrabanı seçemezsin ama arkadaşını seçebilirsin diye. Liseden sonra yollarımız ayrılsa da hala benim kardeşim gibi. Umarım arkadaşlığınız hiç bozulmaz, selamlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dileğin ve yorumun için teşekkür ederim :)

      Sil
  16. Evlendikten sonra arkadaşlıkları sürdürmek çaba istese de mümkün, umarım yazıdaki arkadaşlarınızla uzun soluklu güzel günleriniz olur. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederimm :)

      Sil
  17. Boşlukta asılı kalmak insana neler neler yaşattırıyor hissettiriyor. Spontane yazma şeklinizi sevdim, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim pek özenli yazmıyorum cidden o an ne geçiyorsa aklımdan parmak uçlarıma dökülüyor sonradan bir düzenlemede yapmıyorum ona rağmen beğendiyseniz ne mutlu bana :)

      Sil
  18. Hayat şartları uzun süreli arkadaşlıkları pek mümkün kılmıyor. Bunu başarabilenleri kutlarım. Size biraz fazla gelebilir ama benim elli yıllık çocukluk arkadaşım vardı. Ayrı şehirlerde olmamıza rağmen fırsat buldukça bir araya geliyor, en azından telefonlaşıyorduk. Kim kimi arayacak, inanın ki derdimiz değildi, ya da ben öyle sanıyordum. Sanırım iki yıl kadar önce bir karar verdim. Bu kez aramayacaktım. Aramadım. O da aramadı. İki yıldan fazla bir zaman geçti ve bittiğini anladım. Üzüldüm mü? Hayır. Şimdi gerektiğinden uzun sürdüğüne inanıyorum. Diğer taraftan, yazınızın başındaki ruh haline zaman zaman hepimiz kapılırız, sonra geçer:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayat insanı hep farklı yerlere savurur ama eminim şu anda bir telefon açsanız o iki yıllık süreç hiç yaşanmamış gibi devam eder dostluğunuz bazı dostluklar böyledir işte ne kadar zaman girerse girsin küçük bir kıvılcımla yine eskiye döner :))

      Sil
  19. Çocukluk arkadaşlıkları bir başka güzel sanki. İnsanlar üniversitede yetişkinken kurdukları ve yenilen içilen ayrı gitmeyen arkadaşlarını bile üniversite bitince silip atabiliyorken onca yıl sonrasında hala bir arada durabilmek çok özel bir şey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle :) insan her zaman eskiye dönük yaşıyor bence :)

      Sil
  20. Ben bu konuda pek şanslı değilim sanırım... Blogunuzu takibe aldım, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  21. Yaaa evet en yakın arkadaşlarımızla aynı evde yaşamak isterdik, ne de güzel olurdu. Çok çok eski arkadaşların olmasına sevindim, benim yok ne yazıkki.. Ama hala bir şans var, ömürlük arkadaş bulmak için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. Her zaman bunun için bir şans vardır yeter ki saygı ve sevgi olsun :) Güzel yorumunuz için teşekkür ederim

      Sil
  22. Yazınızda bir burukluk hissettim. Belki şu sıralar ben de böyle hissettiğim için öyle gelmiştir bana, bilemiyorum. Arkadaşınızı tebrik ederim, eskiye uzanan köklü dostluklar şu dönemde zor bulunuyor. Çok şanslısınız. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazmaya başladığımda bende de vardı o burukluk yazının enerjisiyle de alakalı olabilir tabi :) Güzel yorumun ve dileğin için teşekkür ederim Eylül Su.

      Sil
  23. Merhabalar.
    Bu cuma günü boşlukta asılı kaldım. Oysa, her gün tıkır tıkır giden bir hayat akışı olurken, bu Cuma boşlukta asılı kaldım. Bir kere beni bugün boşlukta asan sabah erken kalkamayışım oldu. Sabah erken kalksaydım, hazırlığımı yapar bisikletime atladığım gibi doğru kabristanın yolunu tutar, mezarların üzerindeki çiçekleri sulardım. Bugün erken kalkıp gidemeğim için aslında çok kötü ve acı bir olayın şahidi olmaktan kurtulmuşum. Bugün biri kendini annesinin mezarı başındaki ağaca asmış. Bir vatandaş, kabristanın önünden başka bir yere giderken görmüş ve emniyete haber vermiş. Eğer ben erken uyanıp her günkü gibi kabristanın yolunu tutsaydım, bu acı olayla ben karşılaşacak ve polisi ben arayacaktım. Çünkü ben saat 05.15 gibi uyanıp, 05:30 gibi bisikletime atlayıp doğru kabristanın yolunu tutardım. İyi ki de karşılaşmadım, aksi halde ben çok etkilenir ve uzun bir süre etkisinden kurtulamazdım. Kendini asanı tanıyamadım, ancak ailesini tanıyordum. Allah taksiratını affetsin, rahmetiyle muamele eylesin. Çok acı ve üzücü bir olay.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkokuldayken benzer bir olay yaşadım. Travma olarak kalmasını istemediğim için taa o yaşta kendimi farklı şekillerde motive ettim. Çok üzücü.. Her olayın içinde bir hayır olduğunu düşünüyorum. Yaptığınız bu kudretli iş sizi korumuş olmalı ki o talihsiz kişiyle talihsiz şekilde karşılaşmadınız.. Keşke başka bir yolu olsaydı. Keşke kendine bunu yapmadan önce bir çözüm yolu bulabilseydi keşkeler çoğalıyor olayın üstüne düşünülünce...

      Sil
  24. Ne güzeldir çocukluğundan birini geleceğe taşımak, en gerçek dostluklar onlar sanırım, ayrılıp yıllar sonra bir araya geldiğinde araya hiç zaman girmemiş sanki dün ayrılmış gibi hissediyorsun.Kaldığı yerden devam ediyor her şey, hiç üzülme araya zaman da girse ne olursa olsun bitmiyor bazı dostluklar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle aytacrafts. Güzel yorumun için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  25. Merhabalar.
    Yazınızda "zaman akıyordur, ama siz durmuşsunuz" deyince hemen aklıma İslam filozoflarından Kindi geldi. Kindi zamanı şöyle açıklamaktadır: "Zaman hareket değildir; o hareketi ölçen sayıdır. Çünkü o önce ve sonradan başka bir şey değildir. Sayılar iki türlüdür.Bölünebilir ve sürekli sayılar. Zaman bölünebilir türden değil, sürekli olandandır. O halde zaman, geçmişten geleceğe doğru devam eden farazi anlar olarak tarif edilebilir. O, anlardan oluşan sürekliliktir.

    Zamanı ben hayatımızdaki akışı itibariyla iki şekilde değerlendiririm. Birincisi zaman, çok acımasız ve vicdansız bir hırsızdır. Çünkü sürekli bizim ömrümüzü tüketmek için doğduğumuzdan beri ömrümüzü çalmaktadır. İkinci olarak, çok iyi bir tabiptir. Acılarımızdan oluşan yaralarımızın üzerine kabuk bağlar ve yaralarımızın depreşmesini önler.

    Belki biraz daha düşünecek olursak, zamanın daha ne ince tarafları vardır, değil mi?
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir felsefi bakış açısı bıraktınız buraya çok teşekkür ederim. Filozof Kindi'yi tanımıyorum sayenizde bilmiş oldum ve fark ettim ki bu konuya susamışım. Herkes kendi penceresinden farklı yorumlar zamanı herkesin zamanı şahsına münhasırdır çünkü. Kimin payına ne kadar düştüğünü bilememek da olayın trajikomik kısmıdır bence.

      Sil
  26. Her insan yaşamın bir aşamasında böyle bir imtihandan geçer bence. Ne anlamlı ne güzel bir yazı olmuş. D.Monarosa:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatı her şeyiyle kabul etmek bunu gerektiriyor maalesef güzel yorumun için teşekkür ederim Eğitim Pınarı :)

      Sil
  27. Boşlukta asılı kalmanın nasıl bir his olduğunu iyi bilirim. Uzun sürmediği sürece sorun etmem :)
    Dostluklarım çok köklüdür ve onlara çok sadığımdır. Seninkiler de çok güzel bir ömür sürsünler dilerim ki :)
    Çok içten bir yazıydı kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel dostluklarınız hiç bozulmasın. Güzel yorumunuz için teşekkür ediyorum :)

      Sil
  28. Babamın işi dolayısıyla çok okul değiştirdiğim için maalesef benim ilkokul arkadaşlarım yok. Var da yok. :) O yüzden siz şanslısınız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun en azından çok fazla kişi tanımış oldunuz :)

      Sil
  29. Bazı günler tuhaf, anlamsız, durduk yere hüzünlü geçiyor. O günlerden birini yaşamışsınız. Okurken yaşınızın daha büyük olduğunu düşünmüştüm, en güzel yıllarınız lütfen dolu dolu geçirin. Ben de şok yaşlı sayılmam ama 25ten sonra hayata bakış çok değişiyor o yüzden söyledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Önerinizi dikkate alıcam :)

      Sil
  30. Çok güzel bir kalbiniz var karşınıza sizin gibi iyi insanlar çıkar ve hayal kurmayı hiç bırakmazsınız.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O sizin kendi kalp güzelliğiniz :) Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Benden de size sevgiler

      Sil
  31. Karşılıklı sohbet ediyoruz gibi hissettim okurken :) zaman geçip giderken benim durduğumu hissettiğim anlar oluyor senin gibi. Neden böyle oluyor acaba diye düşünüyorum hatta, sen de bahsedince yalnız olmadığımı anladım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için teşekkür ederim. Sanırım spontane yazdığım için sohbet havası gibi oluyor :)

      Sil
  32. " 18 ne büyük bir yaştı bizim için... Bütün hayallerimizi 18. yaşa sığdırmıştık . Şimdi ise 20'yi yarıladık. " 18 büyük bir yaştı. 18e gelebilmek çok uzun sürdü sanki ve 18. doğum günümüz çok heyecanlıydı. Bir türlü gelmek bilmeyen bir gemi ya da tren gibiydi. 18 yaşına gelene kadar doğum günlerimiz daha heyecanlıydı ancak 18 yaşındayken bunu yeterince farketmemiştik çünkü tek amacımız 18 yaşına gelebilmekti.

    Üniversitede yurtta kaldığım bir dönem benden 2 yaş küçük oda arkadaşım ile aramızda bir gün bununla ilgili bir konuşma geçmişti. O 18 yaşına girecekti. Ben ise 20 yaşındaydım.

    -Kanka çok heyecanlıyım. 18 yaşına giricem. Anlatsana 18 yaşına girmek nasıl bir duygu, demişti.

    Ben de 18. yaşına girmenin diğerlerine göre çok daha heyecanlı ve güzel olduğunu söylemiştim. O gün onun mutlulukla karışık heyecanını izlerken anlamıştım aslında 18. yaş gününün bizim için ne kadar büyük bir öneme sahip olduğunu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendimle ilgili bende aynı şeyleri hissetmiştim. 18 yaşa çok fazla şey sığdırdım. O hissiyat bile insana güzel izler bırakıyor :))

      Sil