23 Nisan 2021 Cuma

Bu Aralar Neler Oluyor ?




          

Herkese Merhaba :) 

Umarım güzel bir ay geçiriyorsunuzdur. Salgın hastalıkla boğuştuğumuz şu zaman da bir de alerjik öksürüğüm geldi buldu beni bir türlü kurtulamıyorum. Ramazan ayında olduğumuz için gün içinde takviye alamıyorum bu durum beni baya etkileyecek gibi. Salgın, öksürük, ramazan, sürekli evde olma izole zorunluluğu beni tam bir kısır döngünün içine sürüklemiş durumda. Neyse ki hala covide yakalanmadım en azından bunun için gururlanabilirim. Son durumlarda çevremde çok dikkat eden insanlarında salgına yakalandıklarını hata ağır şekilde geçirdiğini görüyorum. Sanırım ne kadar dikkat edersek edelim kendimizi dış dünyadan izole edip dışarıyla bağlantıyı tamamen kesmedikçe bu hastalık bizi teğet geçmeyecek. Yine de tedbirleri elden bırakmamak gerek. Aman dikkat. 

    Ramazan aylarında en çok arkadaşlarımla dışarıda iftar açmayı özledim 2 senedir bunu gerçekleştiremiyorum. Ama yine de bu olumsuzluklarında olumlu bir yönü olduğunu düşünüyorum. Kendimi her gün değiştirmek ve geliştirmek için çabalıyorum. Sıkı şekilde spor yapıyorum aynı zamanda yüz yogasına başladım.

Yüz yogası diyip geçmeyin ilk başladığımda başım midem felaket haldeydi. İnsan zamanla alışıyor tabii. 2 sene önce aldığım Fransızca derslerini online  sertifikalı eğitim kuruluşları sayesinde tekrar başladım ve bugün Youtube üzerinde  ''0''dan İngilizce öğrenmeye adım atmış bulunmaktayım. İngilizce hayatımın kabusu gibi bir şey hem biliyorum hem de hiç bilmiyorum. Dışarıda İngilizce  konuşan bir turist görsem koşarak kaçabilirim herhalde 😅o kadar geriyor beni.  Ama halledicem bu benim savaşım. İlkokuldan beri İngilizce dersleri görmüş olmama rağmen Fransızcama daha çok güvenir haldeyim. Fransızca eğitimini Üniversite de bir kuruluştan almıştım yine Youtube üstünden de tekrar yapıyordum. Ama  bıraktığım an her şey uçup gitti beynimden. Dil konusunda berbat haldeyim ki günümüz Türkçesini bile doğru cümlelerle konuşamıyoruz artık. Neyse bu konuda yeterince dert yandım malum artık arkadaşlarla oturup karşılıklı dertleşemiyoruz bende yazmaya vuruyorum kendimi :) .

      Bu ay sadece 1 kitap okuyabildim hatta hala okuyorum henüz bitiremedim. ''Sineklerin Tanrısı'' William Golding 'in Nobel Edebiyat Ödüllü kitabı. Eminim herkes okumuştur. Bazen kendimi çoğu şeye geç kalmış hissediyorum hayat ne çabuk akıp gidiyor hiç bir şeye yetişemiyorum sanki. Kitabı bitirmemiş olsam da ana fikrinde azıcık bahsedebilirim sanırım. İnsanın içerisinde olan liderlik ego dürtüsüne değindiğini hissediyorum. Kitabın devamını okuyup göreceğim.

        Tüm günden ve işimizden geriye bize kalan zamanın azlığından yakınıyorum hep. Hele hiç susmayan telefonlardan mesleğimiz her ne olursa olsun 7/24 çalışır vaziyetteyiz. Bu durum insanın kendine olan  saygınlığını yitiriyor bence. Kendime ayırmaya çalıştığım vakitte hem örgü örmeye hem de dikiş öğrenmeye çalışıyorum. Tabii dikişi de kendi çabamla öğrenmeye çalıştığımdan pek becerebildiğim söylenemez ama ilerisi için hedefim artık kendi istediğim kıyafetleri kendim örüp kendim dikmek istiyorum. Ahh hayatımda kendimle ilgili ne çok isteğim var. Umarım bu istekler hiç son bulmaz ben dahil herkes kendine yeni keşifler yeni heyecanlar arar çünkü bu küçük yaşantımızda önemli olan kendi potansiyelimize  kavuşmak. 

           Eğer sizde kendinizi geliştirmek istiyorsanız ama ne konu da olacağına dair bir fikriniz yoksa önünüze gelen her şeyi denemekten çekinmeyin ''neyin size göre olduğunu bilemezsiniz.'' Ben bu aralar ADA ATÖLYE 'sinin online derslerine katılıyorum benim için daha pratik oluyor ama daha profesyonel bir mecra isterseniz İSTANBUL İŞLETME ENSTİTÜSÜ ' nü önerebilirim. Hem çoğu ders ücretsiz hem de işinde uzman kişiler tarafından size hizmet sunuluyor. Bence hem evimde oturayım hem de kendimi  geliştireyim diyenler için (yani ben😁) harika bir fırsat. Sizin de bana önerileriniz varsa bekliyorum her konu da öneriye açığım. Herkese sağlıklı huzurlu Razamanlar dilerim. :)

                                                                    &

                       


60 yorum:

  1. Yoga, dikiş, İngilizce, kitap okuma, online dersler... Maşallah Esra🧿😊. Bence zamanını güzel yönetiyorsun. Kutlarım seni 👏👏🌺😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Bu aralar ben de iş konusunda kendime ne yön çizsem diyorum. Hâlâ kararsızım. O yüzden bu ayı katılacağım edebiyat yarışmasına ayıracağım. :)
    Sineklerin Tanrısı' nı okumadım, çok duymuştum ama.
    İstanbul İşletme Enstitüsünden çok eğitim aldım ben de. Bana çok katkısı oldu. İngilizce benim de başımın belası. Ne vardı İngilizce yerine Japonca meşhur olsaydı diyorum. :)
    İyi Ramazanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amanıınn Japonca mı tek harfini sökene kadar ömrüm biter :D

      Sil
  3. Kendine değer katmak her zaman bir artı getirir. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumlarınız için ben teşekkür ederim

      Sil
  4. pandminin ilk ayları daha bereketliydi. Seo uzmanlığı ve içerik editörlüğü kurslarını tamamladım. Şimdi ise günlük işleri yetiştirirsem şükür diyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi yada evde kalmaya ilk zamanlar daha bir meraklıydık dolu dolu geliyordu bize :)

      Sil
  5. Baş döndürücü bir yoğunluk ve hastalık durumu var. Dikkat edin kendinize, belki bir süre birşey yapmadan dinlenmek ve toparlanmak lazım:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz ve öneriniz için teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Geçmiş olsun, maalesef bu salgına birlikte zaman çok çabuk geçiyor.Ben de kendi çabamla birşeyler dikiyorum,isteyince herşeyi yapmak mümkün:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumlarınız için çok teşekkürler :)

      Sil
  7. Salgın her yeri kuşatırsan tedbirlere devam etmekten başka çare yok. Sineklerin tanrısı güzel bir kitap. Filmini de tavsiye ederim ..Gayet aktif gördüm sizi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim filme bakacağım :)

      Sil
  8. Tebrik ederim sizi, bu zor zamanlarda kenara çekilip karamsar olmak yerine aktifliğin sınırlarını zorluyorsunuz adeta :)) Dil konusu maalesef öğretim eksikliğinden kaynaklı. Hepimizde o sıkıntısı oldu, ama dilini bilmediğiniz insanlardan korkup kaçmayın, sonunda beden dili diye bir şey var.. sessiz sinema oyunundaki gibi yapıverin bir şeyler :)) Güzel günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haha o işin esprisi tabii artık günümüz teknolojisinin çevirileri sağ olsun iş görüyorlar :) güzel yorumlarınız için teşekkür ederim

      Sil
  9. Öncelikle geçmiş olsun.

    Dediğiniz gibi artık hiçbir şeye vakit yetiremiyoruz. Peygamberimizin hadîsi gerçekleşiyor. Yapacak çok şeyim var ama yapamıyorum, aslında bir şeyler yaptığımı sanıyorum; arkama dönüp baktığımda da işe yarar bir şey yapmamış olduğumu görüyorum. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence size katacak çok şey yapıyorsunuzdur, güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim

      Sil
  10. Bir sürü şeye başlamışsın harika haberler :) Umarım hepsi çok güzel geçer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  11. Güzel yorumunuz ve duanız için çok teşekkür ederim. Amin

    YanıtlaSil
  12. Dil çok çabuk unutuluyor gerçekten şu dönemde konuşabileceğin bir arkadaşın da yoksa kaçınılmaz oluyor maalesef. Bu arada çok geçmiş olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  13. Çok geçmiş olsun. Umarım en kısa sürede iyileşirsin. Maşallah ne güzel fransizca ögreniyorsun. Ben hala ingilizceyle boğuşuyorum (: En azından evdede olsan kendini gelistirmektek vazgeçmemişsin. Hala pes etmemişsin ne güzel (: Tekrar geçmiş olsun. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  14. Ben de duolingoda fransızca derslerine başladım. Tamamıyla unutmuşum fransızcayı. İngilizce ona göre çok çok çok daha kolay. Filmleri de hep alt yazılı izlediğimden ingilizceyi hatırlıyorum çat pat. İşin güzel tarafı duolingoda fransızca türkçe yok, mecburen ingilizceyi de çalışmış oluyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her taraftan kendinize ingilizce dopingi uygulamışsınız. Güzel taktik :))

      Sil
  15. Yılmadan deneyenler konusunda çocuklar bebeklikten itibaren ön saflardadırlar ama ebeveyn olarak pek azımız farkındadır o çabanın. biraz büyüyüp orta yaşlara gelince genellikle kopyacı olup çıkıyoruz artık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim :) haklısınız. Kolaya kaçma konusunda hep en iyisiyiz.

      Sil
  16. Ne kadar haklı her cümlesi ile... 7/24 telefon kısmı özellikle aldı beni maalesef. Emeğinize sağlık çok samimi bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  17. geçmiş olsun, iyi ki hiçbişey yapmıyosun yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haha güzel yorumlarınız için teşekkür ederimm :)

      Sil
  18. Maşallah çok yoğunsun :)
    Yüz yogası çok faydalı bir ara ben de yapmıştım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim :) evet bende baya sevdim yüz yogasını

      Sil
  19. Ben de şu dönemi dil öğrenmeye ayırabilmeyi çok isterdim. Ama canlı dersler, ikinci üniversite ve editörlük işi yüzünden vakit kalmıyor. Üstelik artık bilgisayar ekranı görmek istemiyorum galiba :) Ayrıca düzenli spor yapabilmeyi de çok istiyorum. Pandemi öncesi haftada birkaç gün de olsa, spor salonunda pilatese giderdim. Evde spor yapamıyorum maalesef. Hemen kaytarıyorum. Sizi tebrik ediyorum. Ne güzel evde sıkı bir şekilde spor yapabiliyorsunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumlarınız için çok tşekkür ederiim :)

      Sil
  20. Geçmiş olsun öncelikle. Ne güzel , böyle aktif olmak. Ben de ingilizce yüzünden çok fırsat kaybettim. Şimdi de , işte işimi yapabilecek kadar ...
    Dili kullanmayınca özellikle konuşmayınca unutuluyor.
    Başarılar dilerim 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)) haklısınız konuşulmayınca uçup gidiyor

      Sil
  21. Allah şifalar versin, gerçekten de zor zamanlardan geçiyoruz Esra.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim . Maalesef ki öyle.

      Sil
  22. Geçmiş olsun dikkat etmek lazım bu zamanda. Yoğunluğa rağmen öğrenme isteğinizi kaybetmemiş olmanız ne güzel, başarılar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  23. Kolay gelsin, hayat zordu pandemi ise iyice zorlaştırdı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Malesef :))

      Sil
  24. dolu dolu geçirdiğiniz zamanlar dilerim, sağlıkla inş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel yorumlarınız için çok teşşekkür ederim

      Sil
  25. Şimdiden İyi Bayramlar dilerim :)

    YanıtlaSil
  26. İnsana bir şeyler yapma isteği veren, kişisel gelişim yazısı gibi olmuş. Zevkle okudum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel yorumlarınız için çok teşşekkür ederim

      Sil
  27. iyi bayramlar, bol neşe ve çikolataa olsuuun sanaaa :)

    YanıtlaSil
  28. Sineklerin Tanrısı adlı film,beni çok etkilemişti.Kitabını okumadım ama çok iyi olduğunu duymuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde en çok yarım bırakılan kitaplar arasında ama bence bir felsefesi var okunurr:)

      Sil
  29. Bende ramazan ayında iftar yemeği vermeyi ve gitmeyi özledim. Yazınız uzun ama akıcıydı, geçmiş olsun. :)

    YanıtlaSil
  30. Çok Geçmiş Olsun Öncelikle Zamanınızı Çok Güzel Değerlendirmişsiniz
    Yazınız çok Sürükleyici Olmuş Tebrikler Başarılarınız Ve Yazılarınızın Devamını Bekliyoruz
    Saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum bıraktığın için teşekkürler devam edeceğimm :)

      Sil
  31. Ne kadar haklı her cümlesi ile... 7/24 telefon kısmı özellikle aldı beni maalesef. Emeğinize sağlık çok samimi bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef hayatımız böyle. Yorumunuz için teşekkür ederiim

      Sil