11 Kasım 2022 Cuma

Elimdeki bu hayatla ne yapacağım






İnsan doğası gereği her şeyi bilmek ister.- miş. 


Ben küçükken babamın bir teybi vardı ona kasetleri koyar kıkırdaya kıkırdaya şarkı söylerdik. Kasetin bandı  bozulmaya başlayıp sesler acayipleşince hemen  teybi durdurup, kaseti kalem vasıtasıyla  sarıp tekrardan  kaldığımız yerden neşeyle dinlemeye devam ederdik. 

İnsan hayatı da keşke böyle olsa bozulunca hemen bandı sarıp kaldığımız yerden sorunsuz devam edebilsek. Tamamen okul hayatından kopalı yani mezun olalı  2 sene olacak ve ben yeni yılın başında bir yaş daha alacağım. Bu yaşta herkes gibi bende beklentilerimi dile getirip yeni planlar yeni hedefler yeni kurallar koyacağım hayatıma. Her sene olduğu gibi bu sene şunları şunları yapmayacağım diyeceğim. Kendini kandırma sanatında başarısız olduğum için hayat yolcuğunda küçücük bir taşa çarpıp sendelediğim an kolay yolu seçip zorluklar karşında pes edeceğim. Evet bunları buraya yazıp itiraf ediyorum. Çünkü ben her sene artık hayatımı değiştireceğim  dediğim noktada eski monotonluklara geri dönüyorum. Yenilikler hiç olmuyor değil elbette oluyor mesela iş değiştireceğim.. Pardon iş değil iş alanımı tamamen değiştireceğim. Bilindiği üzere ben bir öğretmenim. (atanmamış bir öğretmen). Bir süre önce sertifikalı bir kursa yazılmıştım. Muhasebe kursuna... Artık anam babam usulü diyebileceğimiz kara tahtada hocamız bir şeyler öğretti bize bende 90'lardan kalan bir çocuk olarak  eski usulle öğrenip defterime geçirdim onları. Ve uzun bir sürecin sonunda sertifikamı aldım. Artık yeni bir iş bulma zahmeti beni bekliyor. Ne kadar ilerleyebilirim. Gerçekten becerebilir miyim bilmiyorum. Gerçi disiplinli ve yaptığı her işi iyi yapmak isteyen biriyim. Ama insanlar buna ne kadar izin verecek nereye kadar çıldırmadan dayanabileceğim görelim. Öğretmenlikten tamamen vazgeçecek de değilim belki öğretmenlik sitelerine kayıt olur online olarakta anlatmaya çalışır paslanmadan yoluma devam ederim. Zaten insanların artık tek bir işte kalma ya da ilerleme devrinin sonuna geldiğimizi düşünüyorum etrafımdaki herkesin ek iş ve ikinci  bir iş arayışı mevcut keza benimde öyle. Onun dışında hayatıma devam etmek için güzel kışlık kazaklar hırkalar örüyorum kendime ve başkalarına.. Bu merakım nerden geliyor bilmiyorum ama kalın kalın hırkalar kazaklar örmeyi o kadar seviyorum ki.. 

 Hayatımın 1 sene sonrasını bile bilmek isterdim. Bu bilinmezlik beni o kadar farklı yerlere sürüklüyor ki sorguladıkça büyük derin bir  çukurunun içine itiveriyor beni. Gerçi insan olmanın temeli sorgulamaktan geçer ne demiş Sokrates   ''sorgulanmamış bir hayat yaşanmaya değmez'' ama bu sorgular insanı bir çukurun içine atıveriyor işte. Bende takılmış bir kaset gibiyim sürekli aynı şeyleri tekrar edip duruyor bir mana bulamıyorum bu düşüncelerime. 

Aslına bir beklentim var o kadar büyük bir şey değil sadece yaşamayı hatırlatmam gerek kendime bu hayata  ilk ve son kez geliyorum anı yaşamak hayatımı dolu dolu geçirmek istiyorum. Hayatımı sosyal medyaya göre değil kendi gözlerimle kendim için yaşamak istiyorum. O kadar aynı şeyleri yaşarken buluyorum ki kendimi bir gün öncemi unutup dün yaptıklarımı bugüne uyarlayıp devam ediyorum sonra tekrar aynısını yapıyorum. Dişlerimi fırçalarken fark ettim bunu ben artık makinalaşmışım sadece belli bir kodlamalarım var rutinleri yapıp yaşadığımı sanıyorum. Dişlerimi fırçaladığımı unutup 2. kere almasaydım o fırçayı elime bunun farkında bile varamayacaktım..

Bu yazıda böyle karmam çorman dökülü verdi parmaklarımdan.. Belki de bu yazının başlığı karman çorman olmalıydı... Ama benim aklımı kurcalayan başka bir soru var.... Elimdeki bu hayatla ne yapacağım?  


Not: .Okumadan paylaştığım için yanlış yazım noktalama işaretlerinde dikkatsizlik olabilir. 
Not2: Kullandığım gif pinteresten alınmıştır. 




41 yorum:

  1. Bir yolda gidiyoruz ama yol bir yere ni gidiyor yoksa bir dairenin içinde miyiz bende bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Durup izleyip ara sıra da yönetmeye çalışmaktan başka bir şey yapamıyoruz maalesef, göreceğiz.

      Sil
  2. Elindeki hayat bence olması gerektiği gibi seyrediyor. Karşına yollar çıktığında en çok yapmak istediğine odaklanıp, o yöne gideceksindir. Her gün doğarken sana getireceği yenilikleri hazırlıyor, buna inan :)
    Ama tabii arada böyle iç döküşler de olmalı, sıkıştığı yerde rahatlatır insanı. :) Güzel dileklerimle <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için çok teşekkür ederim momentos <3

      Sil
  3. Merak etme bir şekilde bir iş buluyor ve çalışıyor insan. Aynı günler olayı kim de yok ki. Ben de de var. Bir günüm diğerinin aynısı. Böyle yaz ve içini dök her zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önemli olan iş bulmak değilde mutlu olabileceğin bir işe gitmek ancak o zaman anlamlandırabilirmişim gibi hayatımı

      Sil
  4. Sanki beni anlatmışsın, tam olarak bunları hissediyorum. Ben de kursa gidiyorum, sonu ne olacak bilmiyorum, bazen her şeyden yılıyorum. İnsanlar beni boğduğu için işe girsem bile hiç bir zaman memnun olarak çalışacağımı düşünmüyorum, düşündükçe geriliyorum. Huzur içinde çalışacak bir ortam hayal ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım kalbin gibi güzel iyi insanlarla karşılaşırsın. Hayatta her şey bizim için maalesef yaşayıp göreceğizz

      Sil
  5. İçinizi dökmüşsünüz ne güzel. Umarım en kısa zamanda iyi bir iş bulursunuz. Bu yeni işle birlikte de hayatınız monotonluktan çıkar ve her şey daha güzel olur inşallah... Karamsarlığa yer vermeyin hayatınızda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederiim

      Sil
  6. Öğretmen açığı varken pırıl pırıl gençlerin bekleyiş içinde olması ne acı. Ek bir mesleğe yönelmekle çok doğru bir karar vermişsin. İnşallah kısa zamanda iş bulursun. Muhasebe konusu da çok geniştir. Yıllarca bu meslekten ekmek yedim. Emekli oldum hala beyanname vermelerin son günlerinde yaşadığımız stresler rüyama girer :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz ve dilekleriniz için teşekkür ederiim :))

      Sil
  7. Ben de benzer bir ruh hali içindeyim. Yalnız olmadığım için sevinsem mi üzülsem mi bilemedim açıkçası. Umarım güzel günler yakındır. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım ikimiz içinde güzel günler yakındır :))

      Sil
  8. Bu aralar herkes böyle biraz karamsar ruh halinde gibi... Ama sana ne diyebilirim ki aradığın her neyse aslında içinde, belki de doğru zamanda değilsindir şu an... Direnmeye devam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederiim :))

      Sil
  9. Karamsar bir yazı olmuş ama hayatın da kaçamayacağımız gerçekleri var. Sadece planları denemekten ve başarısız olmaktan korkmayın. 44 yaşındayım halen deniyorum, başarısız oluyorum ama vazgeçmiyorum:)

    YanıtlaSil
  10. bizim ülkede çok kişi seninle aynı durumda, atanamayanlar, iş bulamayanlar, herkes senin gibi yani, bu yüzden postaneye, a101 e giriyor herkes çalışmaya, işallah bir gün atanırsın, işsiz kalmaktansa evet muhasebeci ol tabii, evde oturmak insana iyi gelmiyor :) hayırlısı geçer bu günler dee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef konu derin olduğu için çok giremiyorum ama umarım herkes bir gün hak ettiği yerde olur deep. Yorumun için teşekkürler :))

      Sil
  11. Benim canım çabuk üşür o yüzden kalın kazaklardan devam :)) Güzel yorumun için teşekkür ederim Müfred

    YanıtlaSil
  12. Umarım sıkıntılarınız çözülür ve dilediğiniz mesleği yapabilirsiniz

    YanıtlaSil
  13. Çok teşekkür ediyorum. :))

    YanıtlaSil
  14. Mutlu ve huzurlu olabilmek için belirsizliğe tahammül edebilmek gerekiyor:) elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle yorumunuz için teşekkür ediyorum :))

      Sil
  15. Okul hayatı bitmesine yakın 5 yıl sonrasına atlayabilsem direkt diye çok istemistim ama yaşamamız gereken ne çok şey oluyormuş hayatta...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayat çok hızlı akıyor keşke 5 sene öncesine dönebilsem. Yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  16. Keşke önceki zamanlara gidebilsem. :D Gidebilseydim neyi değiştirirdim bilemiyorum ama o zamanlar her ne olursa olsun güzeldi :D

    YanıtlaSil
  17. Ne diyeceğimi bilemiyorum, memleketi öyle kötü bir hale getirdiler ki siz gençlerin böyle karamsar olması şaşırtıcı değil. Yine de daha yolun başındasınız iyi tutun iyi olacaktır. Daha güzel günlere sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimden başka bir şey gelmiyor maalesef deniyorum.

      Sil
  18. Bir kere hayatımız bir kereliktir ve o örneğini verdiğin teyp kaseti gibi de ne geri ne de ileri saramazsın. Su akar yolunu bulur derler. Umudunu hiç bir zaman kaybetme. İnşAllah gönlüne, becerine , mesleğine, ya da hayaline gör bir iş bulursun.
    Her şey gönlünce olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz ve temennileriniz için çok teşekkür ederim :))

      Sil
  19. Sesimizi kayıt ederdik kasete

    YanıtlaSil
  20. Kaseti sarıp hayatın bozulduğu yerden sil baştan devam etmek ne iyi olurmuş :) Kazak örmeyi hep çok istedim. Renk renk çeşit çeşit, böyle kocaman saç örgülü kazaklar... Ama yakaydı, koldu, lastikti hiç anlamıyorum. Atkı örüyorum canım örgü çektikçe :) Hayat akıp gidiyor, biz de onunla akıp gitmeyi öğrenmeliyiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim atkıların çok güzel oluyordur Manxcat/ Kuyruksuz Kedi :)

      Sil
  21. Duygularımız çok yakın birbirimize. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım çabucak değişir bu duygular ve güzel şeyler bizi bulur :)

      Sil