14 Temmuz 2022 Perşembe

Bunalım Perileriyle 5 Çayı




Sıcacık bir temmuz ortasına gelmişiz bile. Zamanın bu kadar hızlı akmasına artık şaşmıyorum,zamana yetişemez olmuşum ben. Akışına bıraka bıraka akışkan olan halim bunalım perilerine yakalandı bugün.
                                    
                                           &

Uzun zamandır yurt dışına taşınma gelgitlerim vardı. Dün gece bunun üzerine bir rüya gördüm. Amerika'ya taşınmışım ben LA'ya ya da San Fransisco'ya tam emin değilim. Rüyamdan uyanır uyanmaz hayır dedim ben bu ülkeden taşınamam aşırı ilginç ama hiç mutlu hissetmedim hiç bir şey bana ait değildi koşuyordum rüyamda fakat sokaklar bana ait değildi. Bastığım yer bana ait değildi huzursuzluk  kapladı içimi aitsizlik duygusuyla uyanıverdim birden. Meğer ne önemli şeymiş bulunduğun yere ait hissetmek. Dostoyevski'nin de dediği gibi ''Dünyanın en zor  hissi kendini ait hissetmediğin bir yerde bulunma zorunluluğudur. ''   Bu cümlenin doğruluğunu teyit etmiş oldum. Bir rüyaydı bu ama gerçek duygular içeriyordu. 

                                     &

Bir kahve yaptım bugün. Boş boş durdum bütün gün. Canım ne zaman sıkkın olsa boş boş dururum ben. Arkadaşım aradı canı ne zaman sıkkın olsa başka şeylerle meşgul edermiş kendini. Ben öyle değilim. O anı yaşamam lazım onu orada çözüp öyle yola devam etmem lazım. Yoksa artık yol boyunca arkadaşım olur yanımda. Böyle ortada bir sebep yokken canımın sıkkın olduğu zamanlarda hep ''Ben Kimim'' sorusunu soruyorum. Kendimi zorla döngü halinde olan bir paradoksun içine  soku veriyorum. Cevapsız olan bütün soruları soruyorum kendime. Ben kimin ne'siyim ? Annemin kızı mıyım ben ? Kendimin sahibi miyim ? Yolda yürüyenin yabancısı mıyım ?  Camlı balkonunda çiçeklerine suyunu veren can dostu muyum ? Bunları düşünürken aklıma Twitter'da çok gezen 7 yaşında ufacık bir çocuğun yazdığı dizeler geldi. 

                                  '' Ben neyim ?
                                     Ben bir karadelik miyim ?
                                     Ben bir kek  miyim ?
                                     Ben bir iki miyim ?
                                     Ben bir ismail miyim ?
                                     Ben bir hiç miyim?
                                     Ben bir hiçliğin ortasında yüzen adam mıyım?
                                     Ben hiç birşey miyim?
                                     Yoksa bunlar bir yalan mı ?
                                      Belki bir şey olabilirim..  ''

                            (Bestelenmiş Hali 'ni dinlemek isteyenler için 

                                                   &
Geçen günlerden sanırım 12'sinde olması gerek Nasa Evren'nin şu ana kadar ki en derin ve net görüntülerinden birini paylaştı. Görüntü o kadar netti ki bu yıldız kümesinin içinde bükülmüş halde olanlar bile var. Astronomiyi çok sevsem de pek ilgimi çekmedi hatta durumu sosyal medyadan herkesin sürekli paylaşması sayesinde öğrendim. Nasa'nın sayfasına girip makalesine falan göz atmadım yani. Bu evrende yalnız olmadığımızı biliyorum  fakat her yeni fotoğraf aslında ne kadar küçük bir yer kapladığımızın da kanıtı . 

Merak edenler (Nasayazısının üstüne tıklayabilir.


                                                                     &

Temmuz ayında Yoga ve zumba derslerine kayıt oldum. Bilenler bilir yogayı çok severim. Zumbayı da deneyeceğiz bakalım.  Bu sene İstanbul çok kalabalık olduğu için denize pek gidemem diye Haziran ayında da bir havuza  kayıt olmuştum. O kadar bıkkın bir durum ki aslında kalabalıkların içinde kendi imkanlarımızı sıkmaya daha da daraltmaya başlıyoruz.Sonuç en azından benim için öyle. Geçen yıla kadar araba trafiğinden yakınırken şimdi insan trafiğinden yakınıyorum. Bazen karşıdan karşıya geçmekte bile zorlanıyorum. 
                                                                                                      
                                                                 &
Bu ayın sonunda bir kitap bitirebildim. O kadar çok tembelim ki.. Bazen kendimi çok geride  kalmış  uzun bir yolun engelli maraton koşucusu gibi hissediyorum. Sürekli şikayet halindeymişim gibi olmamak için bu hissiyatlarımı yalnızca burada yazıyorum (yazarak daha iyi ifade ettiğim için) arkadaşlarımla genellikle neşeli şeyler konuşmayı tercih ederim. Bu arada ayaklı bir tripot aldım bu bayram tatilini evde geçirmek istiyorum çünkü dışarıda aşırı derece de artan bir salgın hastalık var. Şu ana kadar hiç covid olmadım olmak da istemediğim için kendimi izole ediyorum. Vakit geçirmek için de bir kaç vlog denemesi yapacağım. Kendime küçük hatıralar bırakmak istiyorum. Bakalım ortaya nasıl sonuçlar çıkacak.
                                                 
Bu arada sevdiğim blog sayfalarını takibe almak istiyorum fakat bu sayfaları kendi blog sayfama ''ilham aldığım bloglar'' olarak göstermek istiyorum bu işlerden pek anlamadığım için sizin yardımınıza ihtiyacım var.. Eğer bu konuda yardımcı olacak biri varsa bana mailden yada instagramdan ulaşırsa çok sevinirim. (Kendim hallettim. Mail atan ve instagramdan iletişime geçtiğim herkese teşekkür ediyorum💜)

                                           ......
                                                             

Günün Şarkısı 



55 yorum:

  1. Hayatın neler getireceğini hiç bilemeyiz sevgili esra... aslında yaşamanında sırrı burada, çoğu güzel şey bitti,yoruldum,bu sondu dediğimiz anlarda gelir ve mucize gibi hayatımıza giriverir. Ben içindeki sıkıntıların,hüzünlerin Bir gün çok güzel bir mucizeyle geçeceğine tüm kalbimle inanıyorum. Geleceğin sana başarı, mutluluk, çokça aşk, samimiyet ve de sağlık getirsin umarım. Yeni yazını büyük bir heyecanla bekleyeceğim, ayrıca vlog çekeceğini okuyunca ayrı bir heyecanlandım kendine ait bir youtube kanalında esranın maceralarını ve hayata dair izlerini izlemeyi inan çok isterim :) ;) seni çok seviyorum çokça da öpüyorum :****

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için sonsuz teşekkür ederim. Vloglarım kendime özel olur sanırım paylaşacağımı sanmyorum. Kim olduğunuzu bilmiyorum ama bende sizi çok seviyor vee öpüyorumm.

      Sil
  2. Merhaba Esra. :)
    Temmuz ayından pek bir şey anlamıyorum ben de. Aslında sınav yaklaştıkça gerilmeye başladım. Bayramda köye gidince de bazı şeylere canım sıkıldı, insanlardan uzak durmak istiyorum. Hayırlısı ile bu ayı atlatsam rahatlayacağım.
    Rüyan hayırlara çıksın İnşallah. Ait olma konusunda çok haklısın. Bırak farklı ülkede yaşamayı, sevmediğim bir işte bir gün bulunmak bile beni çok boğuyor. Kendine iyi bak. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Duygu, yorumun için çok teşekkür ediyorum. İnsanlar maalesef kendi mutsuzluklarını etrafına saçmayı maarifet sayarlar. Sınava bende gireceğim hakkımızda hayırlısı olsun, sende kendine iyi bak :)

      Sil
  3. Selamlar, var olmayla ilgili kaygı duymaya çok erken yaşlarda başlamış 7 yaşındaki arkadaşımız. Ama güzel ifade etmiş derdini. Cevabı bir an önce bulup hayata devam etmeli... Yurtdışı için önce imkan olsa da merak ettiğin yerlere seyahat edebilsen keşke... Can sıkıntısı fena, bu ruh halindeyken yaptığım işler hep yarım kalır. En iyisi oluruna bırakmak galiba. :) Sevgiler diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim, sevgiler benden :)

      Sil
  4. Çok samimiydi yazdıkların severek okudum :) Ben de sebepsiz daraldığımda " bu kime ait?" diye soruyorum sürekli sonra ne oluyor bilmiyorum ama biraz hafifliyorum sanki :)
    Küçük çocuğun twitter da yazdığı dizeleri okumuştum, ne zeki bir çocuk diye düşünmüştüm.
    Umarım güzel bir yaz dönemi geçirirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim, duygularıma ortak bulmak iyi geldi. Umarım siz de güzel bir yaz geçirirsiniz :)

      Sil
  5. Evet temmuz hızlı geçiyor ne ara geldik buraya anlamadım :)

    O kişi benim sizinle instagram üzerinden iletişime geçeyim hemen :) Yada siz blog sayfamdan yazabilirsiniz :) Ben her zaman burada hazırım ;) Size güzel bir güncel blog listesi yaparım ;) Benim bloğumda zaten var bilmem gördünüz mü? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. instagram adresini bulamadım blogda :D

      Sil
    2. Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Ben size ulaşıyorum hemen :))

      Sil
    3. Tabi ulaşın bekliyorum :)

      Sil
  6. Ben bu sene nasıl geçiyor onu bile idrak edemiyorum bazen, ayların takibini hiç yapamaz oldum. İş yoğunluklarına öyle boğulmuşum ki kendime vakit ayırıp sevdiğim şeyleri yapmak bile zor gelmeye başladı. Yazını okurken bu konularda yalnız olmadığımı hissettim hatta bir arkadaşımla sohbet ediyormuşum gibi geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşınla konuşuyormuş gibi hissetmene çok sevindim.
      Ayrıca yorumun için çok teşekkür ederim. Hiç yalnız değilsin :))

      Sil
  7. Zamanın hızlı akması tüketim toplumunun bizi getirdiği nokta, kurtulmak için ne yapılabilir bilemiyorum. Güzel ve samimi bir yazı olmuş, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurtulmanın yolu olduğunu sanmıyorum zamanı tutamıyoruz maalesef.

      Sil
  8. Haklısınız. Kültür ve din farklılıkları tüm hayatınızı etkilemez desek bile etkiliyor gittiğiniz yere uymak zorunda kalıyorsunuz ve asimile oluyorsunuz. O yüzden bende askıya aldım bu isteğimi, dil konusunda da mecbur kalınınca bir çırpıda hallolunacağını düşünüyorum sonuç olarak anadilini konuşan herkes ikinci dili de öğrenebilir sadece ilgi meselesi :)

    YanıtlaSil
  9. Zaman fazla hızlı akıyor. Ne ara tammuzu yarıladık bilmem. Şöyle durup bir nefes alamıyoruz sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle, güzel yorumunuz için teşekkürler :)

      Sil
  10. Karşıya geçerken bile yaşanılan o bunalma hissi bana da sıkça uğruyor, özellikle Kadıköy-Beşiktaş-Fatih tarzı yerlerdeyken. Çok can sıkıcı bir durum. Hepimiz robot gibi ilerliyoruz sanki, öyle hissediyorum bazen :)

    Vlog fikri çok heyecanlı geldi bana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. beni de heyecanlandırdı umarım becerebiliirim :)

      Sil
  11. Merhabalar.
    Yazmak ve yazdıklarımızı paylaşmak bizi memnun ve mutlu ediyorsa, doğru yoldayız demektir. Sevdiğiniz bloglar listesine beni de dahil etmeniz beni ziyadesiyle memnun ettiği gibi, bir çocuk gibi de sevindirdi. Çok teşekkür ederim.
    "Bunalım perileriyle 5 çayı" paylaşımınızı şöyle bir göz gezdirerek okudum. Ancak bu yazınızı içime sindire sindire okumak için tekrar geleceğim. Bu aralar biraz meşguliyetim fazla olduğu için, pek bilgisayar masama oturmaya vaktim kalmıyor. Günler su gibi akıp gidiyor ve farkına varmadan bizleri sonumuza doğru bir sel kütüğü gibi taşıyor.
    Karşılaştığımız her durumda bizlerin bir yaratanı olduğuna inandığımız Allah'a ya şükrediyoruz, ya da bazı isteklerimizi dua formatında dile getiriyoruz. Bu durumda biz insanların bir yaratıcıya ihtiyacı olduğunu, ihtiyaç duyduğunun gerçeğini bize her zaman hatırlatıyor.
    Bir ara ben de iman ve inanç konusunda tereddütler yaşadım ve hala yaşıyorum. Mutlu ve mesut insanların ülkesinde böyle sorunlar yaşanmaz. Bizleri bu duruma sürükleyen ve neden olanlara her gün buğz ediyorum. Ben, insanları mutlu ve mesut olan ülkeler istiyorum. Bu bağlamda size sağlık ve mutluluklar diliyorum.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, güzel yorumunuz için sonsuz teşekkür ederim. Her zaman beklerim

      Sil
  12. Güzel bir iç dökme yazısı olmuş teşekkürler :) Nasa'nın James Webb teleskobu görüntülerini ben de ilgiyle takip ediyorum, yayınladığı bilgileri okumayı planlıyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Müsait bir anımda bende makaleye göz gezdireceğim

      Sil
  13. yurtdışına gideceksen abd değil de norveç, isviçre gibi bir avrupa ülkesi olsun :) yoga zumba iyiymiş :) evrende yalnız olmadığımız gibi büyük olasılıkla birçok evren var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayalim olan iki ülke :) açıkcası bende Amerikadansa Avrupaya gitmeyi tercih ederim :)

      Sil
  14. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim 🌸

    YanıtlaSil
  15. YouTube kanalın da mı var? James Webb fotoğrafı çok heyecanlandırdı beni. İlk patlama hakkında bilgi edinebileceğimizi düşünüyor bilim insanları. Bu da beni çok heyecanlandırıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır bir kanalım yok :). uzay her zaman beni de çok heyecanlandırmıştır.

      Sil
  16. Nasa'nın fotoğrafı gerçekten efsane. Yeni yolladıkları teleskop ile daha neler göreceğiz kim bilir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanı meraklandırmıyor değil. Diğer milletlere göre uzaya daha meraklıymışız gibi geliyor bana :)

      Sil
  17. Ne kadar güzel yazmışsınız, ne kadar net bir anlatımınız var, rüyanız çok ilginçmiş, en azından sorunuz cevaplanmış... Kendinizi sorgulamalarınız da mutlaka sizi bir yerlere götürecektir, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ediyorum. :)

      Sil
  18. Geçen gün İstanbul'a geldim. Bayram tatili olması nedeniyle tahmin ettiğim gibi yollar bomboş seviyesindeydi:) Daha önce saatlerce beklediğim yerleri dakikalar içinde geçmek çok keyifliydi ama bu sefer de insan kalabalığı fenaydı:) Özellikle karşıda ki sahiller adım atamayacak seviyedeydi ve tam bir hayal kırıklığı oldu benim için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Artık özel günlerin dışında da sahiller çok kalabalık maalesef.

      Sil
  19. Ben de zaman zaman sorgularım,ama elim boş durmaz,ya bi resim karalarım ya başka bir şeyler,yaparkende kafamın içinde başka başka bir şeylerle savaşır çıkarım.İsmail ne çok haklı değil mi,çok erken sorgulamaya başlamış fakat.Zumba harika, bir ara ben de çok istemiştim vakitsizlikten gidememiştim,şimdiyse önceliklerim değişti :) Ziyaretinize ayrıca teşekkür ederim görüşmek üzere..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz ve ziyaretiniz için bende teşekkür ederim

      Sil
  20. İstanbul'da gezmeye gezmeye şehrin ne kadar kalabalık olduğunu unutuyorum zaman zaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence hiç gezmeyin zaten gezmek için çıktığınızda zevkini tadamayacaksınız..

      Sil
  21. Merhabalar.
    Bir insanın uzun zamandır ait olmadığı bir yerlere taşınma hissini duyması ve bunu çok istemesinin nedenlerine inmek isterken bilinen şeyleri açık açık yazmayacağım. Bir insan ait olduğu ve çok sevdiği ülkesini ve vatanını terk ederek neden bilmediği başka ülkelere göç etme ihtiyacı duysun ki!? Ben de aynı gelgitleri yaşayanlardan biriyim. En çok da Kanada'ya gitmek istiyordum. Geçenlerde bir akrabamın kızı en sonunda Kanada'da yaşayan ablasının yanına giderek Kanada'da yaşamaya karar vermiş ve Kanada'ya gitmiş. Benim için artık bu yaştan sonra Kanada gibi bir başka ülkeye gitme düşüncesi sadece tatlı ve güzel bir hayalden ibarettir. Bu iş için çok geç kaldım. Ben zaten daha öncede 1971-1975 yılları arasında Almanya'da yaşadım. Bu arada Hollanda'yı da gezme ve görme imkanım olmakla birlikte bir günlüğüne de olsa, Londra'ya da gidip gelmiştim.

    İnsanın canını sıkan ve huzursuz eden konuların çözümünden yanayım. Günü kurtarmak için yerine getirilen çözümler de çare değil. Ancak, hiçbir şey yapamama durumu vaki olmuşsa, elbette konudan uzaklaşarak kendimizi başka şeylerle oyalamak güzel bir taktiktir.

    Yine böyle durumlarda tek başına kalmak da iyi değil, mutlaka huzursuzluk yaratan konuyu bir dostla paylaşarak konudan uzaklaşmanın yollarına bakılmalı.

    Çok güzel de olsa, nüfusu yoğun olan büyük şehirlerde yaşamaktansa,, küçük ölçekli şehirlerde yaşamayı tercih ederim. Bu konuya bir örnek verecek olursak, hem nüfus yoğunluğu fazla olmayan ve hem de şehir sorunları en aza indirilmiş Eskişehir gibi bir şehirde yaşamayı tercih ederdim.

    Şehrin dayanılmaz sıkıntılarından kurtulmak için yoga ve zumba gibi faaliyetlere katılmanızı takdir ettim. Covid-19 virüsüyle hiç muhatap olmadığınızdan bahsetmişsiniz. Sizi tebrik ederim ve nazar değmesin diye de kocaman bir MAŞALLAH! diyorum. Zaten hayatımızdan hiç çekilip gitmeyen söz konusu virüsün değişik varyantlarıyla tekrar hortladığından bahsediliyor. Gerçekten çok dikkatli olmalıyız. Çünkü bu değişik varyantının çok ağır seyrettiği de söylentiler arasında.

    Çok keyifli ve güzel bir yazıydı. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. İnşAllah Cenab-ı Allah, en kısa zamanda yine böyle keyifli bir paylaşımınıza hissedar olmayı nasip eder.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Bey, güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Açıkcası size imrendim bundan 3 yıl önce arkadaşlarım Avrupa ülkelerini bin lira gibi fiyatlarla gezerken muhakkak giderim diye erteledikçe ertelemiştim. Şu anda şehirler arasında yolculuk bu tutarda...Bende daha küçük daha sakin şehirlerde yaşamak istiyorum. Bundan 4 sene öncesine kdar İstanbul'dan başka bir şehirde yaşayamayacağımı düşünürdüm. Ne zaman başka bir şehirde uzun solukta kalsam bunalıma düşerdim özlerdim şehrimi. Fakat büyük konuşmuş olmalıyım ki şu anda kurtulmanı yollarını arıyorum. Maalesef metropol şehirleri artık bizim değil. Her geçen gün çeteleşen insanlarla karşılaşmak beni çok üzüyor.. Covid meselesine hala daha dikkat etmeye çalıyorum. Tabii artık bu iş dikkatten çıktı ve şansa dönüştür. yakalanmamak için elimden geleni yapacağım. Güzel dileklerinizi bende sizin için diliyorum ve çok teşekkür ediyorum.

      Sil
    2. Merhabalar.
      Virüse yakalanmamak için bilindik tedbirler geri dönmemiz gerekiyor. Aksi halde sonuç kaçınılmaz olacaktır.
      Koranasız, sağlıklı ve huzurlu günler dilerim.

      Sil
  22. Anı dolu dolu yaşamınızı temenni ederim.Dediğiniz gibi zaman hızlı akıyor.Önemli olan anda kalmak.Bloğumu ziyaret ettiğiniz içinde çok teşekkür ederim ayrıca..Sevgiyle kalın 🙋‍♀️🥰

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz ve ziyaretiniz için bende çok teşekkür ediyorum

      Sil
  23. Ait olma ya da olamama, boşluk hissi konusunda bir arkadaşıma iç dökerken onun sayesinde ontolojik bir şey olduğunu fark etmiştim:) o zamandan bu yana biraz daha rahatım:) Yurt dışına taşınma meselesinde son birkaç yıl çok pişmanım doğrusu 20li yaşlarımda gitmediğime. Bu saatten sonra böyle bir işe girismenjn manevi yükünü kaldıramam. Kısacası yaşlandım:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yani bu hissiyatın bir varoluş sancısı olduğunu mu düşünüyorsunuz ? bende bazı fobilerin genlerden geçtiğini düşünenlerdenim. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim

      Sil
  24. Sadece temmuz değil bu yıl çok hızlı geçiyor gibi hissediyorum. Bende çok rüya görüyorum bu ara, sanırım gökyüzü hareketli olduğu için uykularımıza yansıyor, zumbayı bende çok merak ediyorum ve sanki akıllı telefonum aklımı okuyor gibi instagram'da mavi tikli bir zumba hesabını sürekli karşıma çıkarıyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sizin için bir işaret olmalı hemen zumbaya başlayın bencee :) Umarım bu haraketlilik uzun sürmez. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim

      Sil
  25. Sonunda ülkenin insanlarını kendi ülkelerinde yaşamaktan mutsuz hale getirip başka ülkeleri düşündürmeyi başardılar. Ülkemiz evimiz gibi geliyor bana kendi evimden başka yerde rahat edebileceğimi sanmıyorum ama herkesin fikri başka tabii. Bir de nereye gidersem gideyim kendimi de götüreceğim için bir şey fark etmeyecek diyorum:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Bende size katılıyorum insanın evi gibi yok maalesef bazen mecburiyetler bizi sürüklese de aklımız her zaman evimizde kalır..

      Sil
  26. Hedefleriniz için adım atıp kendinizi zorlamanız bile güzel bence.Umarım hepsini istediğiniz şekilde tamamlayabilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz ve dilekleriniz için çok teşekkür ederim

      Sil
  27. Merhaba özellikle okuma konusunda ben de tembelim ve sınırsız bahane üretebilirim. Mesela iş temposu, yazın sıcaklar. Umarım hedeflerimize erişebileceğim günlere adım atarız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nedense bahaneler hep aynı:)) Çok teşekkür ederim. Güzel dilekleriniz sizi de bulsun

      Sil