10 Eylül 2021 Cuma

Kıssadan Hisse '6 ''YOLUN ÜZERİNDEKİ KAYA''

 Evvel zaman içinde kalbur saman içinde, develer tellal, pireler berber iken. Ben bağda üzüm bekler, derede odun yükler iken. Bir varmış, bir yokmuş, masalın yalanı mı olurmuş...

                                                      & 

Masal o ya..  Bir zamanlar adı bilinmeyen bir ülkenin kralının aklına bir fikir gelmiş hemen askerlerine bir emir vererek sarayının yolu üzerine  kocaman bir kaya koydurmuş. 


Kendisi de gelen geçenlerin tepkisini görmek için ağaçların arasına saklanarak tüm gün yolu izleyeme başlamış. Sabahtan öğleye kadar ülkenin ileri gelenleri, zengin tüccarları, saray görevlileri ve pek çok kişi yoldan geçivermiş. Hepsi kayanın etrafından dolaşarak yollarına devam etmişler, pek çoğu da kızarak krala söylene söylene  verdikleri bu kadar vergiye rağmen kralın yolları bile temiz tutamadığını düşünüp yollarına devam etmişler. En sonunda saraya meyve ve sebze getiren bir köylü çıkagelmiş.




 Yolun üzerindeki kayayı görünce sırtındaki küfeyi yere indirmiş ve koca kayayı itmeye başlamış. Epey bir çabadan sonra kan  ter içinde kayayı yolun kenarına itmeyi başarmış. 



Tam küfesini yeniden sırtına takmak üzereyken kayayı kaldırdığı yerde bir kese olduğunu fark etmiş. Keseyi alıp açmış. Ağzına kadar altın dolu olan kesenin içinde bir de not varmış. ''Bu altınlar kayayı yoldan çeken kişiye aittir.'' Köylü önüne çıkan bu engelin aslında kendisine bir hediye olduğunu ve yazan notun da  krala ait olduğunu anlamış. 

Rivayet o ki hikayeyi anlatanlar, köylünün pek çoğumuzun farkında olmadığı bir ders aldığını söylerler. Şöyle ki aslında  '' Her engel bir fırsattır. Kalp kırıklığı, mutlu olmak için; hastalık iyileşmek için; nefret, sevmek için; başarısızlık başarılı olmak için bir fırsattır.''  


                                                            &


102 yorum:

  1. Çok anlamlı bir masal, aslında öykü de denebilir:) Gerçek hayatta önümüze konulan nice kayaların etrafından söylene söylene geçiyoruz ama onu kaldırıp kenara koymayı aklımızdan geçirmeyip kraldan bekliyoruz. Elbette bu masal diyarında güzel bir ders. Gerçeğe dönersek, bizim kayaların etrafında görünen ya da görünmeyen ikaz levhaları var. Dokunursanız elektrik çarpar, dokunanı şöyle asar böyle keserim diye. Dokunmaya teşebbüs edenlerin sonunu da görüp şahit oluyor ve kayaya dokunmaya cesaret edemiyorsunuz. Bir de böyle bir durum var:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef gerçek hayatta masallardaki krallar yok. Her masal kendi içinde bir mesaj barındırır fakat mesajı alıp hayata uygulamamızı sağlayacak bir sistem yok. Bizi bencil olmaya zorluyorlar. Krala dokunma ki bin yıl yaşa mantığıyla yaşamımızı sürdürüyoruz ama bu düzen bozulacak. Dik duran başlar için de bellet mutlu sonla biten bir masal vardır. Umudum daha okumamış olduğum o masaldır :)

      Sil
  2. Güzel bir kıssadan hisse hikayesi ♥

    YanıtlaSil
  3. Çok güzeldi. Şikayet etmekten başka yaptığımız pek şey yok bizim de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Duygu, yalnızca düzene ayak uydurarak şikâyetçi olduğumuz her şeye karşı homurdanıyoruz. Halbuki sorumluluğu başkasına yıkmak yerine kendi değiştirmeli insan :) güzel yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  4. Bu hikaye bana başka bir hikayeyi anımsattı. Hani kral oğullarına tohum verir de yetiştirip getirmelerini ister. İkisi yeşertip getirir, birininkinden bir şey çıkmaz. Kralın yanına giderler, kral iki oğlunu huzurundan kovar, bir şey yetiştiremeyene tahtını devreder. Meğerse oğullarına verdiği tohumlar ölüdür, iki büyük oğul hileye başvurur, en küçükleri ise dürüst davranır, sonuçta da dürüstlük kazanır. Tabii bu güzel kıssadan hisseler de günümüzde hikayelerde, hatta masallarda kaldı, o güzel günleri yeniden hayata geçirebiliriz inşallah. En büyük görev siz gençlerde 🙏🤗😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O masalın farklı versiyonunu biliyorum hani Kralın bütün köye ölü tohum dağıttığı... Gerisi malum sizin anlattığınızla aynı. Masallar ve hayatlar hep aynı birbirinin tekrarı çıkarılacak dersler çok umarım hepimiz kalbimize dürüstlüğü ve fedakarlığı aynı sizin nakışlarınız gibi işleyebiliriz. Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Merhabalar.
    Nerede olursa olsun, yol üzerinde gördüğüm ve tek başıma gücümün yeteceği tüm engelleri kaldırıp bir kenara koyma gibi bir alışkanlığım var. Bu beni böyle terbiye eden ve eğiten büyüklerimin verdiği bir davranış olsa gerek.

    Ama ben bu engellerden dolayı, o köylü gibi kendime bir ders alamıyorum. Çünkü, karşılaştığım her sorun karşısında hemen ağlamaya başlıyorum. Aslında çıkarılan ders doğru ancak, gerçek hayatta karşılaştığım engelleri kaldırma yöntemlerim yanlış. Bu konu üzerine sayfalar dolusu yazmak gerekiyor.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Karşılaştığı her zorlukta gözleri dolan biri olarak söylüyorum ki böyle insanların merhamet duygusunun daha yüksek olduğunu düşünüyorum. Güzel kalbinizden ve ellerinizden öpüyorum.

      Sil
    2. Merhabalar.
      Cevab-i yorumunuz beni çok duygulandırdı. El öpenleriniz çok olsun inşAllah. Yüce Allah, bahtınızı ve yolunuzu açıkm etsin.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  6. Bütün olumsuzlukları yaşadık peki bu fırsatlar bizim karşımıza ne zaman çıkacak ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa zamanda çıkması dileğiyle, güzel yorumunuz için teşekkür ederim

      Sil
  7. Çok güzel bir masal bu :) yoldaki taşı kaldırma ferasetini göstermek sahiden maharet.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi belki siz daha iyi bilirsiniz bununla ilgili bir hadis mi vardı yanlış hatırlamıyorsam yerde duran taşı kimse takılıp düşmesin diye kaldıranla ilgili bir yazı okumuştum sanki :)) güzel yorumunuz için teşekkürler

      Sil
    2. Yerde duran taş,kemik vs gibi rahatsız edecek bir şeyi kaldırıp almanın sadaka olduğuna dair bir hadis hatırlıyorum ben de.Hatta tebessüm etmenin bile dahil olduğu. Velhasıl, kişi her ne yapıyorsa kendi menfaatine yapıyor kesinlikle :) iyi pazarlar

      Sil
    3. Cevabınız için teşekkür ederim :)

      Sil
  8. Her engel bir fırsattır... süper olumlu bakış açısı. Teşekkürler paylaştığın için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim :)

      Sil
  9. Son cümleyi ayrı bir sevdim.Ne güzel bir paylaşım çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. masal da ders de ne güzeldiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet her masalda olduğu gibi içinde ders gizli. Güzel yorumun için teşekkürler Deep. :)

      Sil
  11. Güzel bir kıssadan hisse hikayesi ♥

    YanıtlaSil
  12. İlkay Hanım, güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Biraz masala dokunuşlar yapıp resimlere göre uyarladım :) beğenmenize çok sevindim

    YanıtlaSil
  13. Krizi fırsata çevirmek yerine pes eden ben... :) Çok anlamlı ve güzel bir mesaj verilmiş ama bu öyküden ders çıkarabilir miyiz emin değilim. :)

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel bir yazı olmuş, çıkarılacak çok ders var.teşekkürler 👍

    YanıtlaSil
  15. Her engel bir fırsattır ne kadar doğru

    YanıtlaSil
  16. Ders alınası, çok güzel bir masal. İyi ki paylaşımışsın Esra. Yüreğine sağlık 🤗🤚

    YanıtlaSil
  17. Doğru aslında herşeyden pozitif bir çıkarım sağlayabiliriz. Güzel bir hikayeydi ☺️

    YanıtlaSil
  18. her engel bir fırsattır, ne hoş bir kıssadan hisseydi ,keyifle okudum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorumunuza katılıyorum ayrıca güzel yorumunuz için teşekkür ederim

      Sil
  19. Merhaba... Görünenin ardındakini görebilse insan neler neler öğrenecek:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elbette boşuna her şerde bir hayır vardır dememişler :)

      Sil
  20. çok anlamlı o vakit engellerimizi de sevelim :)

    YanıtlaSil
  21. yolumuza çıkan engellerin bize kattıklarını çok iyi anlatmış:)
    teşekkürler...

    YanıtlaSil
  22. harika bir masal, ben buna çok inanırım ama çoğu zaman sıkıntının içindeyken bu bakış açısını yakalamak zor olabiliyor, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  23. engeler bir bir aşılmak için vardır bu hayat bize neler neler öğreti devam

    YanıtlaSil
  24. Güzel hikaye. Ders almak isteyene masal masal içinde:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her masal içinde kendi mesajını saklar :) Yorumunuz için teşekkürler

      Sil
  25. Selamlar, hikaye çok güzeldi. Kulağa küpe edip bir engelle karşılaşıldığında çözümü için çaba sarf etmek gerektiğini unutmamalı.

    YanıtlaSil
  26. Lütfen blogumda reklama tıklayın buna çok ihtiyacım var

    YanıtlaSil
  27. Hem bu hikayeyi, hem de sevgili Sevdacığımın hikayesini çok sevdim. Taşın eline altını koymak deyimine ne kadar uyuyor sizin aktardığınız öykü. İnsanlar genellikle böyledir, şikayet ederler ama "Hadi al cezveni, kaşığını çıkalım protestoya" deyince korkarlar, gelmezler. (Birebir yaşadığım için biliyorum, ben 55 yaşındaydım Gezi'de bizim sokakta 3 - 4 kez düzenlendi ve hepsine bayrağımı, cezvemi, kaşığımı alıp çıktım. Bir de benle yaşıt komşum var ona da söyledim tabii gelmedi, her gün tel. eder (virüs var ya birbirimize gidip gelemiyoruz aynı apartmanda oturduğumuz halde) "Ya bu milletin sokağa çıkması lâzım! Yürümesi lâzım!" der:) Sonunda sabrım taşacak, "Haydi ......cim, al bayrağını, ben de alıyorum çıkalım" diyeceğim. Vereceği cevabı tahmin ediyorum ama onu morartmak hoşuma gidecek.:))

    Tohum hikayesi de çok iyiydi, dürüstlük paha biçilmez bir şey. Babaları ne güzel ders vermiş oğullara.

    YanıtlaSil
  28. ders almamız gerekiyor aslında. Her engel bir fırsattır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle.Güzel yorumun için teşekkür ederim LerzaKaradan.com

      Sil
  29. Kıssadan hissenize katılıyorum ama zaman çok hızlandı, herkes her şeyi çabucak elde etmek istiyor, kimse durup düşünmüyor, bir amaç uğruna çoğunlukla mücadele edilmiyor/ettirilmiyor vs. vs. sonuçta keşke masal olsa ya geliyoruz. Yine de umudu yitirmeyelim elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  30. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  31. Daha denk gelemedik altın saklı kayaya:))
    Güzel bir ders olmuş, emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  32. çok iyi ya yorum yazmak için bir dakikadır aşşağıya inmeye çalışyorum. Maşşalah :))).
    bu hikayeyi pek severim çok da şey anlatır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim :))

      Sil
  33. Merhaba, yazınızla ilgili değil ama sizin görmeniz için yazıyorum bu yorumu... Konuşmuştuk zaten yine. :) Kitapları sevdiğinizi biliyorum, benim de yeni kitabım yayımlandı, blog'umdaki en son yazımda linkini bıraktım. Polisiye ve romantizm. Bir kış romanı. Okursanız uzun uzun detaylı kitap eleştirinizi mutlaka beklerim blog'unuzda. Çok sevgiler! :)

    YanıtlaSil
  34. Böyle masalları çok severim, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumun için ben teşekkür ederim Eğitim Pınarı.

      Sil
  35. İçimdeki boş ses "Kralın işi mi yok, gün boyu ağaç ardına saklanıyor." dese de hikayeyi çok güzel ve anlamlı buldum. Her yokluk, bize var olanın kıymetini bildiriyor.

    YanıtlaSil
  36. Çok güzel masalmış, teşekkür ediyorum :)

    YanıtlaSil
  37. Girişim her zaman sonuç verir, teşekkürler Esra:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle harekete geçiren bir mesaj barındırıyor. :) Yorumun için teşekkürler Eğitim Pınarı

      Sil
  38. Bilgilendirme için çok teşekkürler. Mutlu yıllar:)

    YanıtlaSil
  39. Çok ince mesajları olan bir hikaye, kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende seviyorum bu masalı :) Teşekkürler yorumunuz için

      Sil
  40. Çok güzeldi. Şikayet değil şükretmek lazım.
    Bu arada mail abonelik butonu eklersen daha rahat takip edebiliriz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim uyarınızı dikkate alacağım :)

      Sil
  41. harika üzerine ifade edecek birşey bulamadım

    YanıtlaSil
  42. Her engel değerlendirebilene bir fırsat.

    YanıtlaSil
  43. Bu keyifli hikayeyi eğitimlerimde de anlatmak isterim.Çok hoşuma gitti,teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben güzel yorumlarınız için teşekkür ederim :)

      Sil
  44. Çok güzel bir hikaye sonu ayrı güzel bir detay çok güzel Yorumlanmış teşekkürler.

    YanıtlaSil
  45. Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil