17 Mart 2021 Çarşamba

HAYATIMA BAŞKASININ PENCERESİNDEN BAKIYORUM


 

Bugün kendime biraz zaman ayırdım. Başkalarını düşündüğümüz hep kendimizden verdiğimiz o döngüyü kırmak için attım kendimi boş bir odaya bu zamanı tescillendirmek içinde bir kitapla birlikte oturdum tüm gün. Başkasının hayatının dinleyicisi olmayı bıraktım kendimi dinledim. Kendimi tanıdım, keşfettim, neyin benlik olduğunu neyin beni mutlu edeceğini düşünüp durdum. Ah hepimizin aklının bir köşesinde durmaz mı zaten kendimizle ilgili sorular... Kendimizi ne kadar iyi tanıdığımızı bile bilemiyoruz çoğu zaman, bu hayat kavgasının safsataların içinde kaybolup gidiyoruz, yoğunluktan kendimize nasıl olduğumuzu bile sormuyoruz. Neyin tam sana göre olduğunu anlayamazsın demişti biri.. Bu sözün üstüne yıktım bütün aslalarımı. Neyin bana göre olduğunu bilemem demek ki; daha çok dans etmeli, yemek yapmalı, gezmeli , izlemeli bu hayatta. Her anın içinde kendini bulmalı. Başkalarının ve kendinin çöp kovası olmayı bırakmalı artık. Tek düzelikten çıkmalı, alternatifler bulmalı, yeni deneyimlerden korkmamalı.

Yazmanın kolay uygulamanın zor olduğu yeni deneyimler... of ne çok korkutmuştur beni bu düşünce. Bütün özgüven eksikliğini hissettiğim tek yer. Konforumun dışına çıkmak ne imkansız gelmiştir, hiç zorlamak zorlanmak istememişimdir hayatımda. Kolay pes etmeyen ama zora da gelemeyen biriyim ben. Kendi hayatımda olan olayları inceliyorum şuan da gözümün önüne getiriyorum özelliklerimi kaçını ben seçtim kaçını bana  başkası bahşetti mesela. Dinim, ırkım, ten rengim, tuttuğum takım, hayat görüşüm, siyasi partim  kaçı ben kaçı beni yansıtıyor düşündüm. Kendime dışarıdan baktım. Çevremi okudum. Kendimi tanımaya niyet ettim bugün. Kendimi her şeyimle kabul ettim. Kaçtığım bütün iç huzursuzluklarımla yüzleştim. Kendime kızdım, kendimi affettim, her şeye artık önce kendimden başlamayı öğrendim. Önce can demenin bencillik olmadığını deneyimledim. Yalnız kendimle beslendim bugün. Ruhumun var oluş sancılarını duydum ve kendimi yıpratmaktan vazgeçtim. Her şey  olacağına varır sözünü hayatıma motto edindim. Yarına kendini daha iyi tanıyan ve anlayan birinin olgunluğuyla uyanacağım.  Bu satırlarımı muhteşem bir kitap ve belgesel önerisiyle sonlandırmak istiyorum. Bir akademisyenden hediye aldığım ve içinde hayatınıza etki edecek  öğütler bulunduran Öğretmenim Mori'yle Salı Buluşmaları kitabını okumanızı  Belgesel olarak ise   Makedonya da çekilen Hatice adında bir kadının hayatını konu edinen    Bal Ülkesi' ni izlemenizi tavsiye ederim. 

                                                    &             

25 yorum:

  1. heey seni gördüğüme çok sevindim, bir süredir gözükmüyordun, eskiden bir ara bilgisayar, internet bulamadığını söylerdin, o yüzden blog yazamadığını, o zaman öğrenciydin herhalde, okul bitti öğretmen oldun demekki, artık bloga düzenli yazarsın işallah, okursun da belki, çok keyifli blog çevremiz yaa :) mori ye bakcam, bal ülkesi ni izledim, nefisti evet, makedonya ile ilgili filmleri belgeselleri pek severim zaten, bak izlemediysen before the rain filmini izle, ohrid de geçiyor, bu arada bu yazın çok iyiydi :)

    YanıtlaSil
  2. hımmmmmmm, sizin yazınızı merakla okudum. Yaşayan her kişi bir şekilde sisteme dahil oluyor farkına varmadan ve devam edip gidiyor hayat. :)

    YanıtlaSil
  3. blogunu son yazıma koyduuum :)

    YanıtlaSil
  4. Paylaşım için teşekkürler, emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Ben kimim, ne için benim, ne amaçla dünyadayım... Gibi sorular insanlığın başlangıcından bu yana eskimeyen sorulardandır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet dönüp dolaşıp yine aynı yere geldiğimiz nokta bu sorular oluyor:)

      Sil
  6. Çok güzel bir yazı olmuş, benim de buna benzer kimim ben ve özeleştiri isimli iki yazım var:) Bazen kendini dinlemek cok güzel oluyor:)

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bir yazı ,bence her insanın kendini böyle dinlemesi gerek. Önce can demeyi bende bu yaşımda nihayet öğrendim. Bu arada belgesel tavsiyene mutlaka uyacağım . Görüşmek üzere ,sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Çok samimi bir yazı olmuş. Zaman zaman hayatın koşuşturmasına dalıp kendimize soru sormayı unuturuz. Kendini tanımak önemli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  9. Bunları sorgulayabilmek, hatta düşünebilmek bile büyük bir başarı, tebrik ederim sizi 🙏 Ama asıl zor olanı varılan kararları gerçek hayatta gerçekleştirebilmek sanırım ☺️ Kaleminize sağlık 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederiim

      Sil
  10. Güzel bir yazı, teşekkürler Esra:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyup yorumunuzu esirgemediğiniz için ben teşekkür ederiim.

      Sil
  11. Bal Ülkesi'ni izlemedim. Bugün yapacağım aktivitem belli oldu. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim :)

      Sil
  12. Kendini iyi ve kötü tüm yönleriyle kabul etmek her şeyin başı galiba. Bu arada hangi takımlısın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sözde Fenerbahçeliyim ama alaka olarak sorarsanız takım tutmuyor diyebiliriiiz

      Sil
  13. Güzel bir bakış açısı

    YanıtlaSil
  14. Bir ben yapamadım şu işi. Aslında kendini tanımak için özeleştiri yapmak çok önemli. Kendimizi her şeyi ile kabul etmek için ilk adım. :)

    YanıtlaSil