15 Aralık 2022 Perşembe

Yeni Yıla Ve Yeni Yaşa 15 Gün Kala

I

Peki ya ne oldu bu yıl ?
Ocak doğum günümdü ben doğdum. Şubatta acıyla kavruldum. Yılın başında doğdum sonra öldüm. Öğrendim ki bu hayatta sevdiğim insanlar ölebilirler-miş. Biliyor musunuz ben hayatımda ilk kez mezarlık gördüm. İlk kez girdim bir mezarlığa. Toprağa dokundum çıplak ayakla değil ellerimle.. altında sevdiğim birinin varlığını bilerek suladım o toprağı ölü toprağı neden sulanır bilmem ama suladım işte. Çok ağladım hala daha ağlıyorum. Sevmiyorum artık doğum günlerimi biliyorum çünkü bir daha ki ay ölümle tanıştıracak beni.


  Eğer o hastane kapısında söylentilere inanıp hazırlasaydım kendimi o kadar emin olmasaydım dedemin ölmeyeceğinden bu kadar yaralanmazdım belki. Ama bana göre hep başkaları ölür. Hep başkalarının bir şeyleri gömülürdü o toprağa. Kendimden ve sevdiklerimden o kadar uzaktı ki o ölümler. Çünkü ben hiç ölüm acısıyla sınanmamıştım . İnanmak istemediğim bu  olay bana hayatımın en büyük dersini verdi evet Esra senin sevdiklerinde ölebilir !

 

Böylelikle içine doğduğum o dede evinin artık eskisi gibi olmayacağı bilinci beni yerden yere vurdu. Çocukluk anılarımı bu hayattan başka bir hayata savurdum. Geleceğe dair kurduğum bütün hayal karelerinden bir bir çıkartmak zorunda kaldım onu.


İşte bana bu yılın en büyük öğretisi bu oldu ve bu dünyadan benim dedem geldi geçti.
&

II

Yeni Yıl Yeni Başlangıç 

Dünya ile birlikte bir yaş daha alıp yoluma devam ediyorum bu yolda kendimden beklentilerim elbette ki var. Bunları buraya küçük bir anekdot şeklinde bırakıyorum, bırakıyorum ki her unuttuğumda bu yıl yapmak istediklerimi hatırlayabileyim .. 


 Öncelikle sağlıklı bir insan olmak istiyorum
Kendimi ihmal ettiğim için vitaminler kullanmak zorunda kaldığım bir döneme girdim. Elimden geldiğince sağlığımı düzelteceğim.

İş ve para sahibi olmak
Açıkcası artık kendi mesleğimi yapmayacağım için yaptığım her işi finansal bir kaynak olarak görüyorum. Çünkü bana kalsaydı eğer ütopik düşünüp gezgin olmak için yollara düşerdim ve koşmak isterdim tüm kırlarda ormanlarda. Ama bu köle sisteminin içinde yalnızca çalışıp para kazanma zorundayım. 

En büyük hayalimi gerçekleştirmek için adım atmak
Kendimi bildim bileli bir hayalim var gerçekten bütün kalbimle yoksulluğu yok etmek istiyorum bence imkansız değil en azından üstüme düşen görevi yapmak için her şeyimi ortaya koymak istiyorum. 

Hayatından tüm olumsuzlukları ve insanların benim için ne düşündüklerini umursamamak
Hâlid Bin Velid'e, filân kişi senin hakkında kötü konuşuyor  demişler. O da  Kendi defteridir, dilediğini yazar demiş. İşte hayat mottom bu söz olsun istiyorum. Kim ne derse desin üzülmeyecek takılmayacak düşünmeyecek olgunluğa erişmek istiyorum. 

Yeni bir dil yolculuğu 
 Geçenlerde İstanbul'da bir yol tarifi sorayım dedim sorduğum kişi Fransız çıktı 2 sene önce aldığım fransızcam ve ben oradan ingilizce konuşarak ayrıldık. En azından Fransızca bir özür dileyip ayrılabilirdim ama alık bir beyinle oradan uzaklaşmak zorunda kaldım. 

Dans etmeyi öğrenmek
O kadar pişmanım ki Üniversite yıllarımda öğrenmediğime ama bu  yıl telafi etmek istiyorum. Olmasa da olur elbette ama yine de neden olmasın ki !

 yeni mutfaklar denemek
Keşke her ay deneyebilsem fakat maddi imkanlardan dolayı bu sene 3 farklı kültür bile tatsam yeter bana beklentim çok yüksek değil ama farklı kültürlerin damak zevklerini merak etmiyor değilim. 

Dijital İçerik dersi almak
Ah bunu da bu sene öğrenip aradan çıkartsam ne güzel olur

Ata binmek

İsteğim yalnızca bir kere binmek değil daha önceden de binmiştim zaten . Dedem ve ananemde çok iyi ata binerlermiş. İkisini de çok seviyorum ve sevdikleri her şeyi bende iyi şekilde yapmak istiyorum. 

Yüzmeyi iyice öğrenmek 
Yüzme konusunda hiç iyi değilim hemen yorulan bir insanım arkadaşlarımın tamam işte yüzüyorsun demesi yanı sıra hemen suyun içinde salıveririm kendimi. Belki bu sene sağlığımla ilgili problemleri hallettikten sonra daha iyi bir yüzücü olurum kim bilir  deneyeceğim!




&

İşte benim kendimden beklentilerim bunlar beni olgunluğa eriştirir mi bilmem  ama ben bu yıl şu kadar para kazanmak şu kadar kitap okumak istiyorum demek yerine kendim için zor olan şeyleri seçiyorum hem maddi hem manevi. Herkesin hayalleri farklıdır elbette ama  yeni bir başlangıç lazımsa bana ben bu seçtiğim yolda yürümek istiyorum.  

🎂
Not: Resimde müzik saklı 

60 yorum:

  1. Ben de dedemi kaybedince tanıştım mezarlıkla insanın elinde değil tek tesellimiz ölümün bir son olmadığı...

    YanıtlaSil
  2. Allah rahmet eylesin hocam mekanı cennet olsun

    YanıtlaSil
  3. Dedenize, Cenab-ı Hakk'tan rahmetiyle, merhametiyle, mağfiretiyle ve de cennetiyle muamele eylemesini niyaz ederim.
    Hayatın için planladığın yolda sağlıklı, huzurlu, mutlu ve başarılı bir şekilde yürümeni dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu güzel içten yorumunuz için :)

      Sil
  4. Biliyorum, acılar insanı olgunlaştırıyor. Ama ne güzel, yeni kararlar almışsınız, kendinizi yenilemeye karar vermişsiniz. Kendime benzer öyle çok şey buldum ki sizde.
    Her ölüm insanı önce sarsıyor, sonra düşündürüyor, zorluyor ve bir kabulleniş dönemi başlıyor.
    Acınızı paylaşıyor, sabır ve direnç diliyorum.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel temellileriniz ve yorumunuz için çok teşekkür ediyorum :)

      Sil
  5. Bize dokunana kadar hep başkalarının başına geliyor diye düşünüyoruz ölümü sahiden. Gidenlere rahmet olsun.

    Yeni yaşınız şimdiden kutlu olsun, güzel ve sağlıklı günler getirsin size.Kendiniz için hazırladığınız eylem planı için de başarılar dilerim :)

    Halit bin Velid ne güzel söylemiş öyle, sahiden de mottomuz olsun bu bakış ve düşünüş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet insan kötüyü kendine yakıştıramıyor maalesef Çok teşekkür ediyorum güzel dilekleriniz ve yorumunuz için **

      Sil
  6. Başınız sağolsun. Daha çok gençsiniz dans etmeyi de ata binmeyi de öğrenir keyifle yaparsınız, insan sevdiği şeyleri gerçekleştiriyor. Tüm isteklerinizin gerçekleştiği bir yıl diliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ediyorum. Keşke kendimi genç olarak görebilsem :,)

      Sil
  7. Öncelikle başın sağolsun. Geçmeyen kalıcı acılar bunlar ama zamanla farklı bir şekilde bakmayı öğreniyorsun. Ananem mesela her saat dörtte çaya denk geldiğimde aklıma gelir. Ama artık yüzümde bir tebessümle anabiliyorum.
    Yeni yıl için harika seçimler yapmışsın. Kendimce ertelediğim öyle çok şey var ki o sebeple senin için de bunların ne kadar zor olduğunu tahmin ediyorum. Umuyorum ki her birini başarıyla ardında bırakırsın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuzz için çok çok teşekkür ediyorum. Umarım ertelediğiniz her şey de sizin yollarınıza serilir :)

      Sil
  8. Güzel yorumun için çok teşekkür ederim Müfret,tanımanında tanımamanın da ayrı bir sorunluluğu oluyor. Âmin

    YanıtlaSil
  9. Güzel yorumun için teşekkür ederim İlkay. Bence de dursunlar önünde bir yerlerde :) unutuluyor sonra

    YanıtlaSil
  10. Allah rahmet eylesin, başınız sağ olsun, inşallah bu sene tüm sıkıntıları unutturacak, tüm dileklerinizi gerçekleştirdiğiniz harika bir yıl olur, şimdiden mutlu yıllar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çook teşekkür ederim. Güzel dilekleriniz sizi de bulur umarımm bu yıl sizinde yılınız olsun :))

      Sil
  11. Kayıpların acısını dindirmek zor, alışmak da çok mümkün değil ama hep söylenen birşey var; Allah sıralı ölüm versin.. Çünkü sonsuz yaşan yok ve daha erken, beklenmedik kayıpların yarası çok daha ağır oluyor.. İnşallah hedeflerinize, planlarınıza ulaşacağınız bir yeni yıl olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle. Güzel yorumunuz için çook teşekkür ederim.

      Sil
  12. başın saolsun geçmiş olsun sana iş ve para diliyorum yardım edebilmen için insanlara :)

    YanıtlaSil
  13. Allah sabır versin, dediğiniz gibi ateş düştüğü yeri yakıyor. Direği yıkılan evler de eski tadı hiçbir zaman vermiyor. Anıları zihninizde hep taze kalsın diliyorum.
    Fransız ile karşılaşmanız bana Aziz Nesin'in bir hikayesini anımsattı. Fransızca çeviriler yapan yazar karşısına Fransız bir kadın çıkınca tek kelime laf edememiş. Pratik eksikliğini gidermek lazım yabancı dil konusunda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam oldu bu Aziz Nesin anısııı :)) Güzel yorumunuz için çook teşekkür ederim

      Sil
  14. hayat böyle bir şey .. sabırlar diliyorum ...

    YanıtlaSil
  15. Allah rahmet eylesin. Hedeflerini listelemen çok güzel. Bir yerden başlamışsın sonuçta. Nice senelere şimdiden.

    YanıtlaSil
  16. Başınız sağ olsun.
    Çok güzel anlatmışsın, evet insan kendi sevdiklerine konduramıyor, onlar gitmez gibi geliyor ama gidiyorlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef gelmez diyorsun ama herkesin başına gelecek olan geliyor. Çok teşekkür ediyorum

      Sil
  17. Başın sağ olsun canım, mekanı cennet olsun size büyük sabırlar...

    YanıtlaSil
  18. Başınız sağ olsun. Doğanın yasası. Değiştiremeyeceğimiz bir gerçek. bu. Ölümü yaşadıkça daha iyi anlıyor insan. Zaman su gibi akıyor ve bizler hep aynı kalacağız inancıyla yaşını alıp devrini dolduran sevdiklerimizle vedalaşmayı beceremiyoruz. Oysa yaşam doğum ve ölüm arası yaşadıklarımız. Hep söylerlerdi anlamını yaşayınca kavrıyorum. ''Madem ölüm var yeter kiş sıralı olsun''

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum bu güzel yorumunuz için. Yaşayana kadar acı gerçekler bizlere şaka gibi geliyor.

      Sil
  19. Acı bir kaybın arkasından söylenecek söz bulmakta zorlanıyorum. Üzüntümü iletiyor ve acınızı paylaşıyorum. Ben dedemi kaybettiğimde 10 yaşındaydım fakat sizin hissettiklerinizin aynısını yaşadığımı hatırlıyorum. Yeni yıla dair hedefleriniz umarım gerçekleşir. Ben artık fazla plân yapmıyorum. Gardımı alarak yaşamın akışına kapılmış gidiyorum. Bazen sürpriz güzellikler çıkıyor karşıma bazen terslikler... Hayattan başka ne beklenir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum acılar paylaşıldıkça azalmıyor ama bazen omuzlarımdan yükünü almıyor değil. Kurallar ve planlar bozulmak için vardır Kaystros Tyrha ya gerçekleşerek bozulurlar ya da gerçekleşmeyerek her hâlükârda sonucu bekliyorum bakalım yaşayıp göreceğiz.

      Sil
  20. Dedenin mekanı cennet olsun, sabırlar diliyorum.
    Listendeki tüm dilekleri gerçekleştirirsin inşallah. Kolay gelsin şimdiden. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz ve dilekleriniz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  21. Merhaba, Öncelikle başınız sağolsun.Yeni bir dil yolculuğu ve dans etmek müthiş bir yol olacaktır :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Umarım herkes için güzel bir yıl olur :)

      Sil
  22. Öncelikle kaybınız için çok üzgünüm, başınız sağ olsun. Yas tutmak, kendini üzüntüye bırakmayı ve o üzüntünün içinde "Ben şimdi bu eksiklikle ne yapacağım? Hayatımın neresinde duruyorum ve ne yapacağım bundan sonrasında? " Sorularını sormayı da içeriyor. Her ölümde ve kayıpta, başka doğumlar yaşanıyor. Sizin yeni yıla ilişkin beklentileriniz de bir nevi kendi doğuşunuzu tasarlama şekliniz gibi olmuş. Ki doğum gününüzmüş de aynı zamanda :) İyi ki doğmuşsunuz o halde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz ve tespitiniz için teşekkür ederim bende arınacağım bir yıl olsun istedim çünkü 2022 benim için güzel bir yıl olmadı :) Çok teşekkürler :))

      Sil
  23. O zaman doğum günün kutlu olsuuun :) Güzel bir yıl dilerim :)

    YanıtlaSil
  24. Ben de Ocak doğumluyum ve 2013 Şubatında annemi kaybetmiştim. Babam, ablam, ikinci derece yakınlarım... Her kayıp can yakıcı... :( Dedeciğini Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun. Sana da sabırlar diliyorum, tez zamanda hafiflemeni ve hayatın getirdiği yeni güzellikler içinde gönlünce bir yaşam sürmeni... Ve tabii hedeflerini olabildiğince gerçekleştirmeni. Hayat bize neler getirecek hiç bilmiyoruz ama bildiğimiz bir şey var, en kötüsü başımıza gelmedikçe sahip olduklarımızın tadını çıkarmak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahh acınızı derinden hissettim gerçekten aşırı zor ölüm dünyanın en zor gerçeği bir gün herkesin evi cenaze evi olacak o acıyla dolacak maalesef hiç ummadığımız o acı bizi buluyor.. Allah ikimize de sabırlar versin zor ama bir gün aynı şeyi bizde yaşayacağız. Güzel dileklerinizi bende sizin için diliyorum ve yorumunuz için çok teşekkür ediyorum. Doğum gününüz size uğur getirsin hep mutlu oluun.

      Sil
  25. Dedenize Allahtan rahmet diliyorum, makamı cennet olsun.
    Umarım yeni yıl, hayallerinizin en umulmadık güzellikte gerçekleşmesine vesile olur.Mutlu yıllar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Bu güzel dilekleriniz sizi de bulsun.

      Sil
  26. başınız sağ olsun, mekanı cennet olsun...
    hayallerinizi gerçekleştirmenizi dilerim...

    YanıtlaSil
  27. Başınız sağolsun.Umarım hayalleriniz gerçek olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim değerli yorumun ve dileklerin için diaryofmeri

      Sil
  28. Öncelikle başınız sağ olsun. İnşallah yeni yıl hedeflerinizi gerçekleştirirsiniz.

    YanıtlaSil
  29. Sevgili Esra; altı aydır çeşitli nedenlerden ötürü çok sevdiğim bloğumdan uzak kaldım. Ta ki fenomen köpek ölene kadar... Benim 'Mia' şiirimi okumuş ve yorum yapmıştın ya...
    İşte benim hayvan hakları konusunda çok hassas bir yapım olması hasebiyle, Hera'nın ölümü beni derinden yaraladı. Fenomen olduğu için asla değil, bir can olduğu ve kanserden öldüğü için. Onun tedavi safhalarında nasıl mukavemet gösterdiğini sahibinin paylaşımlarında gördüm. Ve biz de yaşadık, sahibi kadar olmasa da o acıyı.
    Velhasıl kalemim Hera ile tekrar açıldı. Ağlayarak yazdım o şiiri.
    Ben aslında çok gençken tattım yakınlarımın acısını. Tanırım o ciğerleri yakan sancısını...
    Başın sağ olsun kızım:(
    Yeni yaşın da kutlu olsun, hep sağlıklı ve mutlu ol.
    "Kim ne derse desin üzülmeyecek takılmayacak düşünmeyecek olgunluğa erişmek istiyorum" diye yazmışsın. İşte dedeciğinin bu acısı bile senin olgunluğunda bir aşamadır...
    Etrafı önemsemek insanı hem gerginliğe sokar, hem de neden ve nereye kadar?
    Bildiğin yolda ilerle ve en senin için en değerli kişinin sen olduğunu kabul et yavrum.
    Sevgilerimle. İyi ki tanıdım seni:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece Evren şu güzel yorumunuz bana o kadar iyi geldi beni o kadar mutlu etti ki. şiirinizi hatırlıyorum. Güzel yorumunuz ve güzel kalbinizle beni ziyaret etmenize çok sevindim lütfen sık sık uğrayın kalbinizin güzel ışığını hissettim. Çok teşekkür ederim. Yine beklerim bende iyi ki tanımışım sizi 💜

      Sil