4 Mart 2024 Pazartesi

HAYATI PROVA ETMEK


Uzun zaman sonra yalnızca kendimle vakit geçireceğim bir zaman dilimi oluştu. Hayatın bana uzattığı bir pasta dilimi gibi yedim o zamanı. Arkadaşlarımın buluşalım mesajlarına kayıtsız kaldım, kahvemi evde yaptım, bir fal kapattım.
Nedense kendimle baş başa kaldığım zamanlarda garip bir duygu besliyor beni hem çok seviyor hem de özlüyorum bir şeyleri. Sanki eski bir yaşantıdan kalan çığlık sesleri kaplıyor içimi sonra hafızamda bir video beliriyor. Nereden geliyor aklıma bu görüntü ve neden hafızamda sürekli dönüp duruyor, o anı nereden biliyorum ve neden hafızama kayıtlı bilmiyorum. Tek bildiğim bir şey  canlandırdığım o yaşantımı çok merak ediyorum.

İnanılmaz geç uyandım bugün. Ne zaman geç uyansam kesin bir kabus görmüş oluyorum hep mutsuz kalkıyorum kötü rüyalar görüyor ve hayatı kaçırdığımı düşünüyorum. Düzenli olarak spora gidiyorum fiziken çok problemim olmasa da kendimin en iyi versiyonunu var etmek adına neredeyse her sabah koşuyorum. En sevdiğim bücür iki insana sarılıyorum tüm hayatım aşkla doluyor sonra bir kaç iş başvurusu yapıyor gelen iş tekliflerini değerlendiriyor ve varoluş sanrılarımla  günü sonlandırıyorum. 
                                                           &
Hayata geç kalmaktan ölesiye korkuyorum ki en iyisi için çabalıyor fakat yine de yeterli hissedemiyorum sanki çabaladıkça avuç içlerime kadar nasır bağlıyorum bir yandan da salmak istiyorum... Tuttuğum o yakalama filesini bırakıp düşünmeden yaşamak istiyorum. Evden yürüttüğüm bir kaç işle kenarda olan bir kaç kuruşla idare etmek beni neden bu kadar korkutuyor bilmiyorum. Artık içimde büyüttüğüm  korkuları doğurup kaygısız yaşamayı da deneyimlemek istiyorum.
                                                          &
 Kitaplığımda okumadığım kitap kalmadı aklımda kesinlikle şu kitabı okumalıyım diyebileceğim kitap yok ne yapacağım şimdi eskiden okuyup beğenmediğim kitaplara da tekrardan şans verdim onları da tükettim ne yazık ki öylece boşlukta asılı kaldım. Aslında amacım biraz daha felsefe üzerine okumalar yapmak fakat bu kadar karmaşanın içinde şimdi sırası mı diyorum. Önce bir doğur büyüt kendini sar sarmala zamana ihtiyacın var ne gerek var hiçliğin ortasına atlamaya. 

Bu hafta da böyle bir hafta oldu. Var olanlarla olmayanlar arasında savaşlar, içsel yıkıcı depremler düşünmekten tsunami etkisi görmüş bir beyin ve mental anlamdan çöküş yaşayan bir enkaz. İnsan kendini iyileştirmeden hiçbir şeye başlayamıyor cidden.

Yitirmek: sahip olunan bir şeyi kaybetmek ondan yoksun kalmak. 
                                  
                                  ''kendini arayan yitirmeden bulamaz.''
                                                                         
Günün şarkısı

37 yorum:

  1. Bazen sadece durup kendini zamana bırakmak iyi gelebiliyor, çok daha iyi bir sürece başlamadan önceki ara bölme gibi... Sevgiler 🌺

    YanıtlaSil
  2. Bazen insan kendi ile baş başa kalmak ister ve kimse ile de konuşmak istemeyebilir. Gayet güzel açıklamışsınız. Ama bu dönemlerde geçici ve daim olmamalı. Hayata akmalı ve yaşamalıyız her zaman. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayat bir drama bizde her tadı tadıyoruz :)

      Sil
  3. “İnsan kendini iyileştirmeden hiçbir şeye başlayamıyor.”
    Yazının sonunda bu cümleyi okuduğumda kelimeler bana tanıdık hissettirdi. Bence her insanın kendi hayatının belli noktalarında bu cümleyi en içten duygularla hissettiği anlar olmuştur.

    İnsanın kendi kabuğuna çekilip bireysel vakit geçirmesi bazen öyle iyi geliyor ki. Bazen de tam zıttı olan kalabalığa karışıp sosyalleşme ihtiyacı da hissediyoruz tabii.
    Mutlu, huzurlu, sağlıklı bir hafta diliyorum.
    Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben tam anlamıyla izole olanlardanım önce o yalnızlığı tatmam gerek yoksa yeni sayfaya geçemiyorum 🌺

      Sil
  4. Şimdi söylemenin tam sırası. Bazı düşünceler, fikirler vardır; zamanın akışı içinde dile gelmeseler de öyle bir an gelir ki , "ah işte şimdi söylemeliyim der insan..."
    Aslında bugün Monarosa'ya uzun bir mektup yazmalıydım. Blog adının bile ince bir ruhu düşündürdüğünü, yazılı dille anlatımlarındaki sadeliği, duruluğu, içtenliği , atanamamış öğretmenlerden olmasının beni nasıl üzdüğünü ama zamanı gelince belki de "İyi ki bunca zaman daha da verimli olabilmek için beklediğimi anladım." diyebilmesini... anlatabilmek hatta uzun uzun konuşabilmeyi...
    "Çaresizseniz; ÇARE SİZSİNİZ." diyen iç sesine kulak kabartmasını... Eminim o zaten bu zor dönemlerin farkında...
    Umut hep yanı başımızda. Hayat sürprizlerle doludur sevgili meslektaşım. Elbet bir gün...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumlarınız için sonsuz teşekkür ediyorum. Hayatta benim olan her şeyin beni bulacağı inancım tam bazı şeyler daha fazla çaba içerir fakat benim çabalayacak daha fazla gücüm yok.. sanırım.. 🌺 Elbet bir gün

      Sil
  5. Umarım bu ruh hâlinden bir an önce çıkıp asıl olmak istediğiniz hâle bürünürsünüz...

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar.
    Yazınızı okudum. Ne kadar haklı olduğunuzu size söylemekle birlikte; yıllardır plansız, programsız, bu ülkeyi yöneten iktidara ve yandaşlarına bu ülkeye en büyük kötülüğü yaptıkları için ne kadar haksız olduklarını da haykırmak geldi içimden.
    Branşınızı bilmiyorum ama, inşAllah en kısa zamanda öğretmen olarak atamanız gerçekleşir ve siz de mutlu olursunuz.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, güzel yorumunuz ve desteğiniz için çok teşekkür ederim 🌺

      Sil
  7. Umarım en kısa sürede iş sorununuz çözülür, ondan sonra da başka sorunlar çıkar ama uğraşacak bir iş her zaman iyidir. Zaman zaman yalnız kalmayı istemek de çok normal, demek ki buna ihtiyacınız var bu sıra. Daha hareketli ve neşeli geçen günlerinizin gelmesi dileğiyle sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette ki öyle, çalıştığım zamanda vakitsizlikten dert yanıyorum maalesef biz insanlar böyleyiz 🌺

      Sil
  8. İnsan kendine zaman ayırmalı :)
    Selamlar,

    YanıtlaSil
  9. Her şeyde bir hayır vardır. Elbet her şey yoluna girecek. Zaman zaman insan yalnız kalmak isteyebilir. Bu çok normal. İşsiz kalabilir. Bu çok normal. Bazen hayat kötü gidebilir. Bu da çok normal. Her şey biz insanlar için. Umut etmeye ve mücadeleye devam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun ve desteğin için teşekkür ederim

      Sil
  10. spor ve evden işi sevdim :) çok düşünmeee yaşa gitsin ayolcum :)

    YanıtlaSil
  11. ''Hayata geç kalmaktan ölesiye korkuyorum ki en iyisi için çabalıyor fakat yine de yeterli hissedemiyorum sanki çabaladıkça avuç içlerime kadar nasır bağlıyorum bir yandan da salmak istiyorum...'' sen=ben diyebiliriz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa zamanda salanlardan olmak dileğiyle :)

      Sil
  12. Sizi çok iyi anlıyorum. Yaşam yolunda tökezlediğimizde dimdik ayağa kalkmak bazen zor oluyor. Dilerim, bir an önce gönlünüzden ne geçiyorsa, o olur. Ayrıca düzenli spor yapışınızı çok takdir ettim. Spor, en iyi stres atma aracıdır. Yorucu olsa da aslında hem bedeni hem de ruhu besler.
    Yanlış anlamadıysam bücür dediğiniz, çocuklarınızdan bahsediyorsunuz sanırım. Bücürlerinize ve size, selam ve sevgilerimi gönderiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim iki bücür de benim görmeden edemediğim yeğenlerim keşke çocuklarım olsa ancak bu kadar sevebilirim sanırım. Bizde size sevgilerimizi gönderiyoruz 🌺

      Sil
  13. Geçecek hepsi ve her şey yoluna girecek inan...
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buna eminim güzel yorumunuz için teşekkür ederim 🌺

      Sil
  14. En sevdiğim şey kendimle başbaşa kalmak ☺️

    YanıtlaSil
  15. Hayat yorucu ve yıpratıcı. Bazı günler çok daha ağır geliyor insana. Önüne bakıp devam edebilmek zor geliyor ama şu sözü hatırlayıp kendime gelmeye çalışıyorum; "5 yıl sonra hatırlamayacağın şeyler için 5 dakika bile üzülme."
    Belki senin içinde faydalı olur diye paylaşmak istedim. Güzel günler yakında :) ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet herkesin zorlu bir süreci var şuanda yokuş yukarı bisiklet sürüyormuş gibi hissediyorum ama halledicem♥

      Sil
  16. Bu aralar en çok kendi kendimle zaman geçiresim var ama fırsatım yok, kısmet bakalım olur elbet.

    YanıtlaSil
  17. Yazını sence kaçıncı kere okumuşumdur:) Her okuduğumda farklı ama kaliteli bir nokta yakalıyorum. Umutsuzluk ve isyan içeren cümlelerini elekten geçiriyor, elekten geçirdiklerimi çöpe atıyorum. Varlıkları yazı bütünlüğü içinde beni rahatsız ettiği ya da sağlıksız bulduğum için değil, aksine onları çok sağlıklı buluyorum. Karnendeki farkındalık notunu 10 olarak veriyorum üstelik:) Bence kilit cümle şu: "hep mutsuz kalkıyorum kötü rüyalar görüyor ve hayatı kaçırdığımı düşünüyorum." Yazılarının gücüne baktığımda ve içten gelip de yazıya dökülen cümlelerine; hayattan kaçırdığın bir şey yok, son derece sağlıklı klavyenden akanlar. Hayatı gırtlağından yakaladığın kesin, biraz cebelleşiyorsunuz sadece, önünde güzel günler var:) Bir falcı değilim elbette, ama benzer yollardan senden çok çok çok önce geçmiş olabilirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buraneros yorumun için çok teşekkür ederim ayrıca motive edişin içinde umut buldum

      Sil