30 Nisan 2024 Salı

PARADOKS YAŞAMDAN KÜÇÜK BİR DEMEÇ



Yağmurlu soğuk bir ilkbahardan... 
Bir mail aldım bugün. Geçmişten geleceğe yazılmış mektup türünde bir  mail. Tuhaf icatlar çıkarmışım başıma. Kendime gelecekte elime ulaşması için bir mektup bırakmışım, yazdığımı da unutmuşum beklemiyordum hiç. O kadar her şey yolundayken ve mutlu bir anımda yazmışım ki hadsiz hadsiz tavsiyeler vermişim. Halbuki bu hayatta en sevmediğim şey nasihatlerdir! Geçmişteki ben şuan ki halimi görse ne tavsiyeler verirdi kim bilir.. Hep geçmişe mi dönüp tavsiye vermek isteyeceğiz birazda gelecek için tavsiyelerimiz olsun değil mi.. Belki de mutlu zamanlarımı tozlu raflara kaldırmışken iyi gelmiştir bana bu mektup bilmiyorum ki biraz gülünçte buldum halbuki ama hayatımın uzun bir zamanının yolunda olduğunu hatırlamak iyi gelmedi de değil… 


 Bir günlüğüm var evin her köşesinde dolanan içine sırlarımı yazdığım fakat sanki alelade bir deftermiş gibi davrandığım. Bakmayın önünün günlük olduğuna arkası da şükür defteri aslında. tüm şükürlerimi yazdığım.. Uzun zamanadır gerçek olanları yazmak için almıyorum elime hep karalamacalı bir şeylerle geçiştiriyorum defterimi. Çünkü ne zaman hislerimi bir kağıda döksem aslında yazmak istediklerimi yazmadığımı fark ettim. Ya elim varmıyor yada kabullenemiyorum ya da ben dahil kimsenin bilmesini istemiyorum. Tuhaf ya da ben çok tuhafım. Gizli kilitli bir defterim olsa keşke oraya gerçekten de kimseye söylemek istemediğim her şeyi yazsam. Acaba kaç gün sonra etrafta dolanmaya başlardı o defterde.. Ya da gerçekten çok gizli yerlere saklayacağım türden bir defter mi olurdu..

Mükemmeli yolun başında arama mükemmel yolun  sonunda olur

Bu gece kendimi karşıma alıp konuşacağım ne istiyorsun sen diye soracağım kendime çünkü önüme koyduğum hiç bir şeyden memnun kalamama hastalığına yakalandım. Zevksizlik serzenişlerim son bulmalı artık. bazen hayatın içindeki bir şeyleri olduramıyoruz bu süreçleri durduramadığımız gibi kalıcı olmadığını da bilmemiz gerek. Biraz sakinleşip hayata sakince bakmak gerek hayat yanından şelale gibi akıp geçse bile. Bazen güzel anlar sana teyit edip geçebilir bazen kötü zamanlar sırtına binebilir fakat sonuna kadar o yükle yaşayacak değilsin ya hatırlamam gereken şeyler var yaşamımda kısa bir seyahat yapacağım bugün her şeyi ortaya koyup kendi kendimle dertleşeceğim..


Okuduğum kitapları sık sık unuttuğum için 1000 Kitap uygulamasını indirdim bu hafta okuduğum bütün kitapları kayıt altında tutacağım. Zihnim o kadar yorgun ve boş ki okuduğum kitapları bile artık kayıt altında tutmak zorunda kalıyorum eskiden olsa özetlerini bile çıkarırdım şimdi ise kitap kahramanlarının isimlerini zor hatırlıyorum. Gerçekten zihnimi güzel şeylerle meşgul etmenin zamanı geldi. Eski bene geri dönüş..
müzik için resmin üstüne tık tık 




14 yorum:

  1. Ben de kendime öyle bir mektup yazmıştım, sonra baktım hiçbir şey değişmemiş. Bir daha yazmadım. Şu an eskiye göre daha huzurluyum sadece dünya genelinde olan bitene üzülüyoruz doğal olarak.Ben de her şeye sinir olma takıntımı yenmeye çalışıyorum. :)
    1000Kitap çok iyi, en azından ne zaman ne okumuşum belli oluyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu yorumun için teşekkür ederim. Hayat bazen ne ileri ne geri akıyor.1000 kitap gerçekten güzel bir uygulamaymış :)

      Sil
  2. Başlıklar çok orijinal okutuyor kendini :)

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar.
    Kısıtlı internet bağlantısı ve internet bağlantı sorunlarım var. Bu mektubu daha dikkatli okumak üzere sayfanıza gelmeye gayret edeceğim. İnşAllah unutmam.
    Kaleminize ve gönlünüze sağlık.

    YanıtlaSil
  4. "Bu gece kendimi karşıma alıp konuşacağım ne istiyorsun sen diye soracağım " Müthiş. Ve başlığa bayıldım. Evet, demeç gerekli bir ihtiyaç:)

    YanıtlaSil
  5. hepimiz gibisin sen de hepimiz hissediyoruz bunları bak iyi olmuş bizim adımıza da söylemişsin :)

    YanıtlaSil
  6. Bazen bende de oluyor yazmak istemiyorum şu an yaşadıklarımı, hissettiklerimi ya da düşündüklerimi, istediklerimi falan. Sanırım ilerde ben de dahil kimsenin önceden neler yaşadığımı ve hissettiğimi bilmesini istemiyorum. Dalga geçmelerinden ya da acımlarından korkuyorum. Veya geçmişimle yüzleşmekten. Emin olamıyorum.
    1000 Kitap kullanmayı ben de seviyorum ama inanır mısın okuduklarımı oraya yazmayı bile unutuyorum. Yaklaşık son bir yıldır aşırı unutkan biri olup çıktım ben de. 2 ayda kaç kere banka kartımı bloke ettim şifremi unuttuğum için bilmiyorum.
    Bir ara kendi dertlerime bir çare bulamıyordum ama çoğu arkadaşım bana dertlerini anlatmaya gelirdi. O aralar bir gün ben de oturdum kendi kendime bir dertli Sude oldum bir de derdi dinleyen, seans veren Sude oldum. Sanki karşımda beni dinleyen biri var gibi konuştum, cevapladım. Ki dinleyen biri vardı tabii ki. Ben de işe yaramıştı o dönem, belki denemek isteyebilirsin.
    Kendini iyi hissedeceğin, istediğin gibi güzel şeylerle meşgul edeceğin çok güzel zamanlar geçirmen dileğiyle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sude. ikimizde aynı kişiyiz benimle aynı duygulara sahip birinin olduğunu bilmek beni biraz rahatlattı. Güzel dileklerin için teşekkür ederim aynılarını bende senin için diliyorum..

      Sil
  7. Geçmişten bir ben şimdi bana ne derdi bilemedim ama ben o gençliğimi bir bulsam neler neler diyeceğim de:)
    Ben kimse okumasin diye günlüğümü çok karmaşık bir yazı ile yazıyorum kimse bisey anlamıyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lisedeyken bende aynı taktikte yazardım günlüğümü sonra bende ne yazdığımı unuturdum :) Güzel yorumun için teşekkür ederim DüşTasarımcısı

      Sil