10 Ağustos 2021 Salı

Dertleşelim




 Merhaba,

    2021'in bitmesine 5 ay kaldı. Benim aklım hala 2019 'da parkta oturmuş kankalarıyla çay içiyor . Geçen zamanın nasıl geçtiğini anlayabilen var mı ? Gözlerimi bir açtım 25 olmuşum ben. Gelecek kaygısını yaşamadığım saçma sapan dertlerimi devlet sorunu ettiğim ergenlik yıllarımı çok özledim. Hep cümlelerimizi şöyle kurarız ya  ''18 yaşıma geri dönebilsem'' ya da ''şimdiki aklım olsaydı o zamanlar şunu yapardım '' diye heh ! bu zamanları yaşadığımda aklımda hep Tolstoy'un Bisiklet Teorisi geliyor. Geç kalmışlık hissini iliklerime kadar hissettiğim o an kendimi böyle motive ediyorum işte. Sanki yaşım geçtikçe daha çok çocuksulaşıyorum, eskiden daha olgunmuşum gibi geliyor . Belki de çocukken içimde kalan şeyleri şimdi elde edebilme imkanım olduğu içindir. Bir de yaşı büyüdükçe daha mı çok yalnızlaşıyor insan.. Eskiden günümü gün ettiğim arkadaşlarımla telefonla görüşmek bile bazen yoruyor beni.. Uzanıp öylece tavana baksam diyorum tüm gün.  Ergen dizileri filmleri izleyip, İngilizcemi geliştirmek için yabancı arkadaşlarımla konuşuyorum. Tabii son olan olaylardan sonra insan biraz utanmıyor da değil. Adaletsizlikten açılıyor konu, kadın haklarına geliyor sonra, hatta ekonomiye de değiniliyor aradan sıvışıp kaçmak yada durup sonuna kadar savaşmaya çalışmak   ikileminin ortasında kalıyorum. Ee tabi amazon ruhlu bir Türk kadını olunca hiç bir şeyin altında kalmıyorumda. Bu sıcak havada kendime kış için hırka örüyorum. Kış en sevdiğim mevsimdir benim.

Sonra tüm tezatlıklar bir anda içimi sarıyor son zamanlarda yangınların ortasında kalan Doğa Ana'ya ağlayarak tüm gücümle yardım etmeye çalışıyorum. Yaralarımızı sarmak zaman alacak ölen masum canların hesabı vicdan azabı olarak geri dönecek.  Biliyorum ! Toprak Ana'ya yaptığımız bu saygısızlıktan dolayı karma bizi yakalayacak ve Toprak Ana'ya verdiğimiz zararı misliyle ödeyeceğiz. 

     Neyse ki bu kadar kötü günlerin üstüne iki muhteşem kitap bitirmenin  gururunu yaşıyorum. Griory Petrov'un ''Beyaz Zambaklar Ülkesinde'' ve ''İdealist Öğretmen'' kitabını bitirdim. Hayatımda  okuduğum muhteşem kitaplar listesine ikisi de  giriş yapmış bulunmakta okumayanlar acilen okusun. Bu kitaplardan daha önce başladığım Kant'ın Eğitim Üzerine kitabı yarılanmış şekilde beni bekliyor.  Aslında şu an da J.J. Rousseau ''Yalnız Gezenin  Düşleri''  kitabına başlamak istiyorum. Okuyan varsa lütfen  düşüncelerini benimle paylaşsın çünkü bir kitaba başlamak onu beğenmek benim için gerçekten zor. Unutmayın ki ben tüm gün tavana bakmak isteyen bir kızım. Cümlelerimi bitirirken size rengarenk çiçekler ve çiçeklerin içine gizlenmiş bir şiir bırakıyorum. 



Kendinize iyi bakın :)


47 yorum:

  1. Eskileri hep özlüyoruz, o zamanlar daha az kaygılıydık sanki. Şimdi teknolojinin de etkisi ile her şeyi duyuyor, görüyoruz. Etkilenmemek elde değil.
    Ben de örgü ölecektim ama sıcaktan ellerim terlediği için bıraktım.
    Bahsettiğiniz kitapları okumadım henüz. Aklımda bulunsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Kesinlikle herkesin hayatını görüyor başkasının hayatına özenmekte kendi hayatımızı kaçırıyoruz :)

      Sil
  2. Selam uzun zamandır yoktum yeni bir blogla geri döndüm sizi takipteyim. Rica etsem sizde bloguma bi göz atıp takip eder misiniz ? :)

    YanıtlaSil
  3. Ben 32 oldum. O yüzden daha gençsin. Tadını çıkar bu yıllarının.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 32'nin de ayrı bir güzelliği vardır tabii. Deneyeceğim :)

      Sil
  4. Özlediğimiz ne çok şey var,düzelecek umarım..
    Okuduğun kitaplar harikaymış, renkli çiçeklere de bayıldım bu arada:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Renkli çiçekler size uğur getirsin güzel yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil
  5. her şey geçecek yine parkta cafede vurdumduymaz sohbetler yapıcez :) idealist öğretmen, duymadıydım, saol :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle okuyun okuyamazsanız Youtube'dan sesli olarak dinleyin beğeneceğinize eminim

      Sil
  6. Çiçeklerin arasından çıkan Özdemir Asaf şiiri için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Güzel yorumunuz için teşekkürler :)

      Sil
  7. Merhabalar Öğretmenim.
    Paylaşımınızı okudum. Amazon ruhlu bir Türk kadını olmanız sevindirici bir durum. Çünkü ülkemizin böyle kadınlara ihtiyacı var.

    Zaman hem acımasız bir hırsız, hem de yaralarımıza merhemdir. Zaman su gibi akıp gidiyor. Ben şu anda 67 yaşındayım, oysa daha dün ben de 25 yaşındaydım. Dün ile bugün arasında zaman, bu kadar hızlı geçer mi? Geçer! Bu nedenle her anı kendimize zehir etmeden en güzel ve en iyi şekilde geçirmenin yollarına bakalım. Aksi halde son pişmanlık fayda vermeyecek.

    Ülkemizde yaşanan felaketler karşısında duyarsız olamayız. Atatürk'ün de dediği gibi damarlarımızda dolaşan o asil kan, bizi hiçbir haksızlık karşısında durduramaz ve susturamaz.

    Çok güzel bir paylaşımdı. Büyük bir keyifle ve zevk alarak okudum. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla Allah'a emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Bey, bu güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. :)

      Sil
  8. Ama bu çok normal, yani kendi içimize dönmek, durmak ve neler olup bittiğini anlamaya çalışmak çünkü hep bir survivor modundayız uzun zamandır, beynin bunu işleyebilmesi ve üstesinden gelebilmesi için biraz sakin kalmaya, kitapların dünyasına kaçmaya ihtiyacı var… İyi yapıyorsun bence.
    Ayrıca 42’den söyleyeyim 25-35 şahane yaşlar ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Umarım bende 42 olduğumda 25-35 'i şahane yaşlar olarak düşünürüm :)

      Sil
  9. O özlemler bitmiyor, tutamıyoruz zamanı:)
    Beyaz Zambaklar Ülkesin’de kitabını çok beğenmiştim, şiir ve çiçekler için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle. Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim :)

      Sil
  10. Geçmişi özlemlemek, o günlerin güzelliğini gösteriyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil
  11. Yeni günleriniz yeni yaşlarınız size musmutlu güzellikler anılar getirsiin :)

    YanıtlaSil
  12. Çokkkkk güzel, samimi bir paylaşım olmuş. Emeğinize yüreğinize sağlık. Görsel harika. Bugün ziyaretime gelmişsiniz teşekkür ederim. Takibe aldım. Selamlar 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelecekte sanal evinize daha çok ziyarette bulunacağım. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil
  13. harika bir yazı, kış benim de en sevdiğim mevsim, okuduğunuz kitapları da not ettim, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  14. Yaşam hakkında sorgulamalar güzel, ancak yaşınız da fazla sayılmaz. Bana göre hala hayatınızın baharındasınız Esra Hanım.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh bu teselli yorum için çok teşekkür ederiim :)

      Sil
  15. Pandemi dönemi biraz yıpratıcı geçti benim için.Annemi kaybettim,sevgilim başka şehirdeydi ve sekiz ay görüşmedik vs vs vs. Nihayet yavaş yavaş güzel günler geliyor diye ümit etmekteyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başınız sağ olsun. Nurlar içinde yatsın anneniz. Tarifi olmayan zor bir acıya zor günlerde katlanmışsınız. umarım mukafatını da alırsınız

      Sil
  16. benzer kaygıları yaşıyoruz ne desem bilemedim o nedenle. özlemler bitmezken gelecek kaygısı da kurmadan yaşayabilmek lazım ne kadar mümkünse. yani her şeyden önce bu günü, bu anı yaşamak lazım elbette ama pandemide bunu yapmak da zor. yine de her şeyin düzeleceğini umuyorum buna inanmak istiyorum. bir de rakamlara takılma insan hissettiği yaştadır derler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için teşekkür ederim. Ruhum hala 15 :)

      Sil
  17. Özlediğimiz ne çok şey var,düzelecek umarım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım. o günlere tekrar dönmemek dileğiyle

      Sil
  18. Eskiye özlem hep oluyor yaş aldıkça galiba. Ama yılar sonra şimdiki halimizi de özleyeceğiz. O yüzden şu anın değerini bilmeliyiz bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende öyle düşünüyorum ne istiyorsak ertelememeli bence :)

      Sil
  19. Yazdığın çoğu seyde kendimi gördüm. Çünkü bende zaman geçtikçe çocukluk alışkanlıklarına ve isteklerime dönüyorum. O zamab isteklerim ve ilgi alanlarıma denemediğim için sanırım .Erngen filmi izlemek ve yabanci arkadaşlarla konuşmak benim çok yaptığım iki şey

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım paralel evrenlerin birinde kardeşiz :)

      Sil
  20. Kaçmak ya da kalmak... Bu hale geldik ve o kadar üzgünüm ki! Kaç aydır düşünmekten stres oldum. Keşke ne yapılabileceğini bilsem. Okumuş kişiler gidiyor ama burda gerçekten bizlere ihtiyacı olan kişiler var. Çevremden doktor, hemşire, mühendis o kadar giden gitmeye hazırlanan var ki! Arkadaşımın arkadaşı var Suriyeli ve orda durum kötüleşmeden önce dolar 100, 200, 300 olmuş aylar içinde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanın artık düşünmekten çok yoruldum. Herşeyi akışına bırakıp iyi olanı dilemekten başka elimizden bir şey gelmez

      Sil
  21. JJR okunması gereken devlerden bence, bir yıl daha bitti bakalım yeni yılda neler bekliyor bizi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  22. Doğaya zarar vermekmi zaten tüm mevsimleri güzelleştiren doğa iken bizim bu kadar önemsemez olmamız ne kadar kötü. Umarım daha kötüsü ile karşılaşmayız. Bende kendime kış için birşeyler bakmaya başladım benimde en çok sevdiğim mevsim kış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için çok teşekkür ederim. Ortak noktamızın olmasına çok sevindim :)

      Sil
  23. Benim güzel yazınıza şimdi yorum yapmam peki daha dün gibi 2019 dan bahsederken şimdi 2022 deyiz geç kaldığım Kusura bakma ✏️✏️🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç önemli değil Çevre Dostu. Hoş geldin :)

      Sil